دانلود پروژه , مقاله , پایان نامه و ...

۲۹۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

فایل تحقیق مدیریت صنعتی تجارت الکترونیک - بررسی امنیت و پرداخت و ارتباط اینترنت با تجارت الکترونیک

فصل اول :

تجارت الکترونیک چیست وچه مزایایی دارد.

فهرست عناوین:

مقدمه تاریخچه

مقدمه

مبادله الکترونیکی داده ها

فوائد مبادله داده ها

اجرای مبادله داده ها

انجام تدارکات از طریق اینترنت

مزایای تجارت الکترونیک از دیدگاه دولت

مزایای تجارت الکترونیک از دیدگاه فروشندگان

مد فرایند تجارت الکترونیک

گردش کار در تجارت

تاثیر تجارت الکترونیک بر فرایند تولید ومدیریت تولید

دیدگاه دانشمندان از تجارت

چهارچوب های تجارت

فصل دوم :

امنیت و پرداخت

کارت اعتباری

امنیت شبکه

خرید زیرکانه با کارت اعتباری

روشهای دیگر پرداخت

معاملات امن اینترنتی

خواص معاملات امن اینترنتی

گامهای اصلی برای تبدیل به فروشنده اینترنتی

چالشهای پول نقد الکترونیکی

نتیجه گیری

فصل سوم:قانونی بودن

قانونی بودن تجارت الکترونیک

توافقات تجارت الکترونیک

حقوق بین المللی در تجارت الکترونیک

قرارداد

سندها در تجارت الکترونیک

6-قوانین در تجارت الکترونیک

نتیجه گیری

فصل چهارم :اینترنت وتجارت الکترونیک

تاریخچه تجارت الکترونیک واینترنت

سطوح تماس با اینترنت

دلایل بهره برداری از اینترنت در تجارت الکترونیک

طراحی پادگاه تجاری

ده فرمان برای طراحی سایتی که مشتری را فراری می دهد

بازاریابی

انواع تکنولوژی تجارت الکترونیک

چرخه ژنریک تجارت

نتیجه گیری

اکنون توضیحاتی در مورد تجارت الکترونیک پرداخته، که یکی ویژگیهای مهم تجارت الکترونیک روان ساختن روشهای فعالیت و کاهش هزینه عملیات بازرگانی است. در تجارت بین المللی و الکترونیک دسترس آسان ومطمئن به اطلاعات وبرقراری ارتباط سریع با بازارها اهمیت و حساسیت خاصی دارد. با بهره برداری از تجارت الکترونیکی اطلاعات، هزینه تهیه اطلاعات و پردازش و کاربرد اطلاعات کاهش می یابد فاصله جغرافیایی و زمانی بازارها از میان می رود. امروزه با توسعه فزاینده فن آوری اطلاعات تجارت الکترونیکی به صورت یکی ازارهای محوری فعالیتهای بازرگانی در آمده است.

در طی 5 سال گذشته استفاده از تجارت الکترونیکی سالانه 35% درصد رشد داشته است و در چنین فضایی کشورهای در حال توسعه ناگزیرند از روشهای سنتی کناره گیری کرده و به روشهای جدیدمبادله روی آورند.

تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک عبارت است از مبادله اطلاعات تجاری بدون استفاده ازکاغذ است که در آن نوآوریها مانند مبادله الکترونیکی داده ها- پست الکترونیک وسایر فن آوریهای مبتنی بر شبکه به کاربرده می شود. تجارت الکترونیکنه تنها عملیاتی را که در انجام معاملات به طور دستی و با استفاده از کاغذ صورت میگیرد به حالت خود کار در می آورد. بلکه سازمان ها را یاری می کند که به یک محیط کاملا الکترونیک قدم بردارند و شیوه های کار خود را تغییر دهند.

در ظرف  چند سال اخیر سازمانهای استفاده از تجارت الکترونیک را از اینترنت شروع کرده اند. اینترنت از لحاظ دیگری موجب پیشرفت تجارت الکترونیک شده است. استانداردهای تجارت الکترونیک هم اکنون در حال توسعه است.

مبادله الکترونیکی داده ها

از مبادله الکترونیکی داده ها می توان برای مخابره الکترونیکی واسناد مانند سفارشات خرید- فاکتور- اعلامیه حمل تایید وصول کالا و سایر مکاتبات استاندارد بازرگانی بین طرفین تجاری استفاده نمود.

مبادله الکترونیکی داده ها شیوه ای است که معاملات وپیامهای کاغذی می نماید اما این امر به مراتب یک جایگزین ساده است.

مبادله الکترونیکی ابزاری است که روش انجام کارها را تازه به فرایندهای درون سازمانی راامکان پذیر می سازد به نحوی که این فرایندها و فعالیتها مورد بررسی –بازنگری و طراحی مجدد قرار گیرد و درچارچوب روشهایی که تحت عنوان بازسازی شیوه های کاری، شناخته شده اند.بازسازی و نوآفرینی شوند هنگامیکه که داده ها وارد سیستم رایانه ای خریدار شده و به صورت الکترونیکی ارسال می شود عین همان داده ها بدون نیاز به کلید زدن یا ورودمجدد، وارد رایانه فروشنده نیز می گردد. این فرایند را معمولا مبادله الکترونیکی داده ها به صورت کاربرد به کاربرد می نامند.

مبادله الکترونیکی داده ها را میتوان با برنامه های کاربردی کاملا تلفیق نمود این فرایند جریان سیستم داده ها بین طرفهای بازرگانی و همچنین کاربرد داده ها جهت مقاصد درون سازمانی در هر یک از طرفهای تجاری را میسر می کند در ارتباطات تجاری سنتی که بر پایه کاغذ قرار داد.

وارد نمودن مکرر یک رشته اطلاعات یکسان و واحد موجب بروز مشکلاتی می گردد ولی با استفاده از مبادله الکترونیکی این مشکلات به طور قابل ملاحظه ای کاهش می یابد. مشکلات بر پایه کاغذ عبارتند از:

1-صرف زمان بیشتر

2-دقت کمتر

3-هزینه بالای نیروی انسانی

4-افزایش ضریب اطمینان

در تجارت الکترونیک برای اسناد تجاری مانند استعلام قیمت، سفارش خرید، اصلاحیه سفارش خرید ،بارنامه ، فاکتور ومدارک نظیر آنها قالبهای پیام الکترونیکی تهیه شده است. این مجموعه های الکترونیکی رایانه واقع در یک سازمان، سازمان را تا در می سازد که بدون تهیه و اسناد مدارک کاغذی با رایانه واقع در یک سازمان دیگر ارتباط برقرار نماید. بنابراین تلاشهای که به وسیله انسان برای خواندن طبقه بندی وحمل فیزیکی اینگونه اسناد صرف می گردد حذف شود.

فوائد مبادله الکترونیکی

کاربرد مبادله الکترونیکی داده ها بسیاری از مشکلات ناشی از جریان سنتی اطلاعات را از بین می برد به این صورت که :

1-تاخیر ناشی از تهیه مدارک از بین می رود.

2-از آنجا که داده ها به دفعات وارد سیستم نمی شود امکان بروز اشتباه کاهش می یابد.

3-زمان لازم برای ورود مجدد داده ها در سیستم صرفه جویی می شود.

4-چون اطلاعات در مراحل مختلف فرایند مکرر وارد سیستم نمی شود هزینه نیروی کار را میتوان کاهش داد.

5-در نتیجه کاهش تاخیرهای زمانی جریان اطلاعات ازروانی و اطمینان بیشتری برخوردار می شود.

مزیت دیگر مبادله الکترونیکی آن است که وصول پیام به صورت الکترونیکی به فرستنده اعلام می شود.

محور مبادله الکترونیکی داده ها

مفهوم محوری مبادله الکترونیکی داده ها آن است که اطلاعات به صورت الکترونیکی و به شکل قابل پردازش توسط ماشین انتقال می یابد بدین معنی که پیام بلافاصله و عاری از دخالت یا تفسیر انسان و یا لزوم ورود مجدد به سیستم به وسیله رایانه پردازش می شود بنابراین در مواردی که هر یک از ویژگیهای زیر وجود داشته باشد مبادله الکترونیکی داده ها ابزار مناسبی است.

1-حجم زیادی از عملیات استاندارد تکراری

2-حیطه عملیاتی بسیار محدود

3-رقابت شدید که نیازمند بهبود قابل ملاحظه در بهره وری است

4-محدودیتهای زمان عملیاتی

اجزای مبادله الکترونیکی

سه جزء اصلی در ارسال و دریافت پیامهای مبادله الکترونیکی داده ها عبارتند از:

1-استانداردهای مبادله الکترونیکی داده ها

2-نرم افزار مبادله الکترونیکی داده ها

3-شبکه های طرف ثالث جهت برقراری ارتباط

استانداردهای مبادله الکترونیکی داده ها

تبادل اسناد تجاری به شکل پیش ساخته ومورد توافق مشترک ایجاب می نمود که استانداردهایی برای این منظور تدوین شود استانداردهای مبادله الکترونیکی اساسا استاندارد داده ای هستند، زیرا ترکیب و مفهوم داده های مورد مبادله را تعیین می کنند. سازمان استاندارد بین المللی مسئولیت تدوین قواعد و ترکیب وفرهنگنامه داده ها را بر عهده دارد. کمیسیون اقتصادی سازمان ملل نهاد دیگری است که با کاربرد ترویج و استاندارد نمودن پیامهای الکترونیکی داده سرو کار دارد.

نرم افزار الکترونیکی

نرم افزار مبادله الکترونیکی داده ها متشکل ازدستورات رایانه ای است که اطلاعات را از قالب پیش ساخته و مخصوص شرکت به قالب پیش ساخته مبادله الکترونیکی برگردان نموده و سپس پیام را ارسال می کند.بنابراین نقش عمده نرم افزار مبادله الکترونیکی داده ها تبدیل و قالب بندی داده ها وارتباط پیامی یا پیام رسانی است.

شبکه های طرف قرارداد

یکی از شبکه های طرف قرارداد در مبادله الکترونیکی شبکه ارزش افزوده می باشد. این شبکه عبارت از یک شبکه مخابراتی راه دور است که عمدتا برای انتقال داده ها طراحی شده و داده ها و اطلاعات را به نحوی پردازش می کند به این ترتیب شبکه مذبور خدماتی را ارائه می دهد که فراتر از انتقال ساده اطلاعات است.

اینترنت

اینترنت یک شبکه بین المللی متشکل از شبکه ها و یک بزرگراه جهانی اطلاعات است. اینترنت همچنین منابع اطلاعات موجود در عرضه کنندگان سرویس های بی شمار در اختیار کاربران می گذارد روند گسترش اینترنت غیرقابل اجتناب به نظر می رسد اینترنت به صورت نیرویی در خواهد آمد که با هزینه نسبتا ارزان مبادلات تجارت الکترونیک را منتقل نماید امروزه تعداد فزاینده ازسازمانهای بازرگانی به اینترنت متصل می شوند.

تجارت الکترونیک از طریق اینترنت

تجارت الکترونیک با استفاده ازاینترنت از دو طریق انجام می شود:

نخست اجرای مبادله الکترونیکی داده ها به شکل کنونی آن ازطریق اینترنت است. به این معنی که اینترنت به عنوان یک شبکه ارزان به جای شبکه های گران برای ارتباات بازرگانی مورد استفاده قادر می گیرد.

و دیگری (وب) جهانی است یا بازاری است که کالا ها ، اطلاعات و خدمات را برای فروش عرضه می نماید و خریداران میتوانند به وسیله مدورگرها این بازارها مشاهده کنند و درآن خرید کنند. در ابتدای کار (وب) به عنوان وسیله ای جهت توزیع اطلاعات به عموم طراحی شده بود ودر اهداف خود واقعا موفق بوده است.

وب واینترنت در واقع در پذیرفته شدن تجارت الکترونیکی نقش موثری داشته اند گر چه ارزش کالاها وخدماتی که از طریق رسانه های الکترونیکی معامله می شوند بسیار اندک است ولی طبق پیش بینی های به عمل آمده بزودی افزایش قابل ملاحظه ای خواهد داشت تجارت الکترونیک نحوه انجام کسب وکار را دگرگون  کرده است با وجود اینکه بازرگانی از طریق اینترنت امروزه هنوز بخش محدودی از تجارت الکترونیک است اما در همین حد نیز نشان دهنده امکانات بازرگانی قابل توجهی است که دراین شبکه وجود دارد.

بیشتر شرکتها جهت فروش کالاها و خدمات از وب استفاده می کنند مثلا شرکت قهوه ها واین از طریق صفحه خانگی خود در وب قهوه می فروشد ودر این کرا نیز موفق بوده است. شرکتهایی نظیر کداک –راگو-ولو و شرکت آتلانتا چیلی برای فروش تولیدات خود نیز از وب استفاده کرده اند.

شبکه خرید اینترنت یکی از بزرگترین بازارهای خرده فروش را اداره می کنند که در آن 2000 کالا معروف از 600 شرکت فروشنده مستقیما به اعضا فروخته می شود. این مثال نشان دهنده ی علاقمندی رو به افزایش فروشندگان نسبت به بازرگانی روی اینترنت است بازرگانی اینترنت اینک ابزاری است که در اختیار ما قرار گرفته است و شیوه های انجام تجارت وکسب و کار رادچار تحول می سازد با وجود این  در شرایط کنونی بازرگانی از طریق اینترنت دارای مشکلاتی است که عمدتا به مساله امنیت معاملات مربوط می شود چندین شرکت که در رشته های فن آوری تخصص دارند این مشکلات را بررسی می نمایند.

مثل: شرکت کامرس نت

عامل کلیدی در تجارت الکترونیک تامین ایمنی مبادلات است باز بودن اینترنت که مهمترین نقطه قوت این شبکه است از لحاظ ایمنی و در مقایسه با شبکه های ارزش افزوده بزرگترین نقطه ضعف آن است. بنابراین چنانچه ایمنی لازم برا ی حفاظت از منابع مشتریان فراهم نکرده چه بسا ممکن است مردم در مسیر استفاده از شاهراهاهی اطلاعاتی متحمل ضررهای مالی شوند موارد زیر از جمله مسائل ایمنی است که سازمان های مختلف در تلاش اند راه حل مناسبی بر آن پیدا کنند از جمله:

1-اعتبار واصالت طرفهای تجاری در انجام معامله

2-تمامیت پیام های ارسالی و دریافتی توسط طرفهای تجاری

3-محرمانه وباقی ماندن پیامها

4-عدم انکار اصل پیام به این معنی که فرستنده نتواند تهیه و ارسال پیام را انکار کند.

5-محدود ساختن دسترسی تنها به کاربرهای مجاز

زیر ساختار فنی انجام تدارکات دولت ها

دولتها به منظور برقراری تماس با فروشندگان ازشبکه های ارزش افزوده بازرگانی استفاده می کنند. شبکه های ارزش افزوده حامل اطلاعات تدارکات است.

ساختار فنی تجارت الکترونیک بر پایه اصول رفتار واحد با صنایع، سیستمهای باز مبتنی بر استانداردها، کاربرد بهترین شیوه های تجاری ایمنی، چرخش اطلاعات ومهمترین ملاحظات مربوط به هزینه های عملیاتی را استوار می کند.

تعداد صفحات : 89

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فایل تحقیق بررسی سوء تغذیه و تأثیر آن بر روح و جسم نوجوانان

فهرست مطالب

کلیات

مقدمه

فصل اول :

تغذیه

تغذیه

تاریخچه غذا

عهد قدیم تا دوران آگاهی

هرم غذایی

 فصل دوم :

گروههای غذایی

ویتامین ها

کربوهیدارتها

چربی ها

امگا- 3 و امگا- 4

پروتئین ها

املاح معدنی

آهن

سدیم و پتاسیم

کلسیم

ید

روی

آب

 فصل سوم:

اهمیت تغذیه

تغذیه در دوران بلوغ

ویژگی های رفتاری تغذیه در نوجوانان

اهمیت تغذیه در دختران

تأثیر تغذیه در خوجوانان در موفقیت جامعه

توصیه های تغذیه ای

اهمیت صبحانه و میان وعده ها

 فصل چهارم :

عوارض ناشی از تغذیه نادرست

جسمی:

مشکلات ناشی از تغذیه ناسالم

چاقی

منشاءچاقی

عوارض رژیم های نادرست

کم خونی ناشی از فقر آهن

کم خونی مگالوپلاستیک

کم خونی پرنی سیوز

کم خونی همولتیک

کم خونی ناشی از کمبود مس

کربوهیدارت ها و پوسیدگی دندان

گواتر

کمبود ویتامین A

کمبود ویتامین B

کبمود پروتئین

روانی:

افسردگی

افسردگی جوانان

افسردگی و تغذیه

 فصل پنجم:

مصاحبه

مصاحبه با دکتر حسینی متخصص تغذیه

فصل ششم: جمعبندی

فصل هفتم: پیوست

منابع

 

« خلاصه»

غذا نیاز انسان را به ماده و انرژی تأمین می کند ماده برای ساختن بافتهای جدید و رشد بدن لازم است و به این علت تغذیه مقوله بسیار مهمی است مخصوصاً در نوجوانان که هم در سن رشد هستند و هم دارای فعالیت بسیار زیاد.

 غذاها شامل موارد زیر است:

1- هیدراتهای کربن 2- چربی ها 3-  پروتئین 4- مواد معدنی و ویتامین ها و آب هیدارت های کربن انرژی زا هستند و مقدار آنها در غذاهای مختلف متفاوت است. چربی ها هم مانند هیدراتهای کربن انرژی زا هستند و به دو نوع گیاهی و جانوری وجود دارد چربی ها برای بدن ضروری هستند زیرا بدن را گرم نگه می دارد و درساختار سلول هم شرکت دارند اما مصرف بیش از حد آنها خطر ابتلاء به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهد. بدن انسان قادر به ساختن همه پروتئین های مورد نیاز بدن نیست به این علت باید حتماً از  پروتئین استفاده شود زیرا کمبود پروتئین باعث بروز بیماری کواشیورکور می شود.

نیاز حیاتی بدن به آب که بسیار آشکار است انسان بیشتر آب موردنیاز بدنش را از آشامیدن آب و مابقی را از آب موجود در غذاها بدست می آورد انسان بدون آب زنده نخواهد ماند.

هرچند بدن املاح معدنی را به مقدار کم و اندک نیاز دارد اما نبود این مواد باعث بوجود آمدن بیماریهایی مثل: آنمی( کمبود آهن) گواتر( کاهش ید)

بدن قادر به ساختن هیچیک از ویتامینها نیست اما منابع غذایی که ویتامن ها در آب یافت می شود فراوان است کمبود ویتامین باعث بیماریمختلف( جسمی و روانی) می شود که درا دامه به شرح آنخواهیم پرداخت.

اهداف تحقیق:

در این بخش تلاش ما بر مطالعه اهداف زیر بوده استک

1- بررسی مواد غذایی موردنیاز بدن

2- گروههای غذایی و میزان نیاز بدن به آنها

3- نقش مواد غذایی در جسم نوجوانان

4- نقش مواد غذایی در روح و روان نوجوانان

5- - بررسی بیماری هایی که در اثر تغذیه نادرست بوجود می آیند.

سئوالات تحقیقی:

تحقیق ما در جهت پاسخ به سئوالهای زیر بوده است:

مواد غذایی موردنیاز بدن چیست؟

گروههای غذایی ومیزان نیاز بدن به آنها در چه اندازه است.

نقش مواد غذایی در جسم نوجوانان چیست؟

نقش مواد غذایی در روح و روان نوجوانان چیست؟

چه بیماریهایی در اثر تغذیه نادرست بوجود می آید؟

مقدمه

حمد و سپاس خدای را که شالوده ای از وجود الهی خویش را در ابعاد گوناگون به انسان ابوالبشر نازل نموده است.

و آفرین بر آفریننده زیبایی ها که والاترین خلق کائنات و هستی او انسان و انسانیت شاهکار اوست.

و اوست راهنمای روح و اندیشه بشر شفای دردهای روح و جسم همگان بهترین راهنما از مُلک تا ملکوت – پرکننده خلاء های عمیق زندگی و دریای معرفت بی انتها ونور هدایت بدون خاموشی

اوست که آموخت خوردن و آشامیدن را و بخشید گوهر معرفت را به روح.

ودوباره حمد و سپاس و ستایش فقط او را که با سخاوت کامل بخشید ویژگی شعور به ا نسان و او را متمایز کرد و یاد داد تا بداند غذای روح و جسم را.

پس ای انسان تأمل و دقت کن، این همه شگفتی را که برای هدایت توست.

و شکراین همه نعمت جسم و روح تغذیه مناسب آنهاست.

تعداد صفحات : 80

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فایل تحقیق بررسی پیشینه پژوهش و ادبیات تحقیق در خصوص اضطراب در دانش آموزان به همراه پرسشنامه

چکیده :

انسان کیفیت و خمیره انسانی خویش را از خا نواده و اجتماع  توسط برنامه های تربیتی که از همان اوان کودکی برای او طرح ریزی می شود ،می گیرد(نجاتی ،1371).

تربیت فرزندان این سازندگی تاریخ  امروز وفردا برای هر کس می تواند به صورت یک وظیفه مطرح شود.تربیت صحیح فرزند می تواند سعادت به همراه داشته باشد و تربیت غلط  پشیمانی  وظلا لت و اندوه به ارمغان خواهد آورد ( نجاتی ،1371)

خانواده به مفهوم اخص آن می تواند خاستگاه اعضای خویش باشد و پناهگاه آن قرار گیرد نهادی باشد با احکام و سلسه مراتبی که ممکن است در نظر بعضی ها ظالمانه بنظرآید ولی به هر حال به همگان احساس امنیت می بخشد.

خانواده در طی هزاران سال پایدارترین ومثمرثمرترین وسیله حفظویژگی های اصلی و فرهنگی مردم بوده است وعامل مهمی در انتقا ل تجربیات وویژگی های فرهنگی به نسل های بعدی می باشد  ( نجا تی ،1371).

خانواده یکی از عوامل مؤثر واساسی در رفتار فرد می باشد ، کودک از بدو تولدخصو صیاتی را ازوالدین خود به ارث  می برد و زمینه های رشدش فراهم می آید . موقعیت مختلف خانواده ووضعیت معیشت ، افکار وباورها ،آداب و رسوم، آرمان ها وآرزوها ونحوه تربیت خانواده در چگونگی بروز رفتارکودکان تاثیر زیربنایی دارد . خانواده شکل کار و چگونگی ارتباط اعضای خانواده به نحوی است که محیط خانواده رابرای تامین احتیاجات اساسی کودکان در زمینه های مختلف محیا می سازد. کودکانی که درخانواده های راحت و تامین پرورش  می یا بند. رفتارشان  با کودکانیکه در محیط نامنا سب پرورش می یابند کا ملا متفاوت است (نجاتی ،1371).

آمدن شرایط نامناسب  ونابسامان  در خانواده به  خاطرجهل و سهل  انگاری والدین در امور تربیتی زمینه را برای بسیاری لغزشها انحراف های نسل امروزو زنان ومردانجامعه فردا. فراهم می آورد

( نجاتی ،1371).

کودک  از نحوه برخورد و رفتار پدرومادرچیزهایی زیادی را فرا می گیرد،تجربیات بسیاری را در خانواده کسب  می کند و با دنیای پیرامون  واجتماع خود آشنا می شود. همچنین  خانواده محیط مناسبی برای پرورش وتربیت کودک و آموزشی دوستی ،بردباری، تعامل ،مسئولیت و اعمال اخلاقی به وی باشدواین در صورتی

است که آرامش در خانه حکمفرما باشد در غیراین صورت بدترین ونامناسب ترینمحیط برای کودک است  وکودک در آنجا به جای یادگیری های مثبت، کینه ونفرت، نابکاری ونفاق را فرا می گیرد و بنین ترتیب خانواده می تواند در کودک سازندگی یا ویرانگری ، رفتار مناسب یا نامناسب ایجاد کند ( نجاتی ،1371).

همانطور که گفته شد خانواده مهمترین پناهگاه برای فرزندان ،مخصوصا نو جوانان وجوانان می باشد،خانواده های آ شفته وپریشان مو جب می شوند  که فرزندان از کانون خانواده گریزان بوده ووالدین نقطه اتکای مناسبی برای آنان نباشند، اعتماد نسبت به والدین در اینگونه خانواده ها بسیار نازل است.والدین بایستی در خانواده محیطی را فراهم آورند که فرزندان احساسات خود رابروز دهندوبه سمت سازندگی پیش روند،آنان رادوست بدارند  وبه فرزندان خود این امکان را بدهند که راهی مستقلانه را برای خودشان انتخاب  کنند و هرگزسعی نکنند که الگو های خودرابه فرزندان تحمیل نمایند بلکه بایستی آنان رابه تناسب استعداد هایشان آزاد بگذارند تا رشد کنند .(نجاتی،1371).

در مجموع بزرگ کردن فرزندان واداره خانوادگی یکی از دشوارترین مسئولیت هایی است که پدرومادربرعهده دارند که بدون همکاری هردوطرف  این کار دشوارترخواهد شد. فقدان پدریامادروعدم حضور آنهادرخانواده عوارض  ناگواری را دربر خواهدداشت که بررسی این عواقب وچاره جوئی برای آنهابسیار حائز اهمیت است.

نقش پدر

پدر و مادر به عنوان اعضای اصلی کانون خانواده،برای تربیت فرزندان وظایف مهمی بر عهده دارند که در این میان نقش تربیتی پدر بسیار مهم است .هرچند تاکنون تعریف یا نمونه مشخصی از نقش پدر در خانواده ارائه نشده

است، امابا وجود این کاستی،معیارهای ویژه ای وجود دارند که می توان ساختار تربیتی رابرروی پایه های ان استوار کرد.

در تحقیقات متعددی که توسط پژوهشگاران صورت گرفته نشان گر این مطلب مهم است کانون خانواده واحد سلامتی یابیماری محصوب می شود زمانی که در خانوادهتربیتی صحیح همراه با حامی ومشوق وارائه دهنده

الگوهای مثبت ودارای هدف  وجود داشت باشد واز پیوند های  مستحکم عاطفی برخوردار باشد، احتمال بروز

اختلال کاهش یافته واگر خانواده ای تنش زاومشوش باشددر ان بروزبیماری و اختلال احتمال بیشتری دارد .

باتوجه به اهمیت فوق العاده ایکه جوامع امروزی برای تربیت،سلامت روحی آن قائل می باشند،شناخت عوامل

موثردرنقش تربیتی پدرکه یکی ازارکان مهم واساسی خانواده محسوب می شود،می تواندراهگشاوجهت دهنده باشند

(نجاتی، 1371).

فرزندان نیازشدیدی به کمک ومساعدت پدر خویش در امور مختلف دارند و اگراین یاری ازسوی پدرصورت نگیردوبه

صورتی منطقی ودوستانه مشکلات آنها حل نشود وراهنمایی های لازم صورت نگیرد به جهت احساس نیازی که آنهابرای برطرف کردن مسائل خود دارند از محیط خانوادگی بریده وازجای دیگر تغذیه می کنند؛کودکان از پدران خود توقعاتی دارند انتظاردارند پدر یار ویاور ونیرو دهندهآنهاباشند واین یاری درتمام ابعادبه صورتی همه جانبه انجام گیرد .

پدر بایستی درمورد آنان مراقبت های لازم راانجام دهد . پدرنبایستی با ایجاد وضعیتی اضطراب وخاص، موجب برو مشکلات عدیده فراوانی برای خانواده مخصوصاٌٌ فرزندان خود شود؛هرگام وحرکت پدردرعرصهً حیات خانواده، برای فرزنان در مسیر زندگی الگو وراهنما باشد اوباید به وضعیت یک یک اعضای خانواده رسیدگی کند وبه آنها مهربورزد

وهمه تلاش وکوشش خویش را به خاطر خدمت به خانواده اش به کار بندد(نجاتی،1371).

مشارکت پدران در خانواده تحت تاثیر عوامل مختلفی است  از جمله اینکه :  روابط زنا شویی تاثیرعمیق بر میزان مشارکت پدران درمراقبت از فرزنداندارد . کیفیت رابطه مادری ، تعیین کنندهً اصلی مشارکت پدران و کیفیت رابطهً پدربا فرزندانش است.علاوه برعوامل خانوادگی،وجودبسیاری ازمسائل غیرخانوادگی همچون روابط با بستگان و دوستان ، عوامل نها یی یا رسمی وهمچنین  نگرش های فرهنگی ، نوع شغل پدرو.....   بر مشارکت پدر در خانه تاثیر می گذارد.

همچنین پیشینهً روانی وخانوادگی خود مردان،نگرششان نسبت به نقش پدری ،انگیزه آنان برای مشارکت کردن ودانش ومهارتشان در مراقبت از فرزندان نقش ایفا می کند( نجاتی،1371). البته مشارکت پدران در مراقبت به تنهایی اهمیت ندارد،  بیدرسون ورابسون دریافتند که افزون بر مراقبت پدر ، میزان تعاملهای  بازیگوشانه اوونوزاد نیز برای شکل گیری وابستگی بین نوزاد و پدرمهم است (نجاتی،1371) . هرچه پدردرتعاملهایش با نوزاد خود مثبت تر ،بازیگوش تروبامحبت تر باشدو نیز هرچه وقت بیشتری در کنار کودک باشد، وابستگی بین نوزاد وپدر محکمتر است .الگو های شناختی پدران نیز همان طور که در نگرشهایشان  درباره نوزادان ونقشهای پدری آنها مشخص است، تعیین کننده های مهمی  هستنند .

به نظر می رسد خیلی زود ،حتی پیش از اینکه نوزاد وابستگی ویژه ای با پدرومادرش پیدا کند ،رابطهً پدروکودک تعا ملها ی اجتما عی سایر بزرگسالان بویژه اگر کودک پسر باشد ، تحت تاثیر قرار می دهد .

پیدرسن وهمکارانش  واکنشهای نوزادان پنج  ماهه رادرقبال یک بزرگسال بیگانه ، اما مهربان مورد آزمایش قراردادند :پسران پنج ماهه ای که تماس بیشتری  باپدرانشان داشتند با بزرگسال بیگانه دوستانه تر بودند. آنهابیش از  پسر بچه هایی که پدرانشان کمتر با آنان رابطه عطوفت آمیز برقرار کرده بودند  با آزمایشگرارتباط صوتی-لفظی برقرار می کردندو از بازیهای پر جست و خیز لذت بیشتری  می بردند. باوجود این ، دختر بچه ها چنین تاثیری  رانشان نمی دادند .البته این یافته ها بدین معنانیست که پدران ، نوزادان دختر خود رانادیده می گیرند ،یا اینکه هیچ تاثیری روی رشد مهار تهای اجتماعی آنها ندارند.شاید پدران، دختران خود رابه طور غیر مستقیم از طریق تشویق تعامل مادر -دختر تحت تاثیرقرار می د هند،یا شاید تاثیر پدران زمانی مشهود می شود که دخترانشان بزرگ شوند (نجاتی ،1371) .

به موازات بزرگ شدن فرزندان ،پدران یاری رساندن به آنهارا برای سازگاری با بیگانگان و موقعیتهای بیگانه ادامه میدهند . به نظر می ر سد کودکانی که با پدران خود تماس  بیشتری دارند در برخورد با موقعیتهای بیگانه اضطراب کمتری دارند . البته شواهد گرد آوری شده توسط مری ماین1 ودانا وستون2 نشان می دهد که روابط نوزاد با پدر ومادر،  هر دوبرای فهم واکنشهای اجتماعی کودکان مبنای بهتری به شمار می آید تا رابطه مادر- نوزاد یاپدر- نوزادبه تنهایی (نجاتی ،1371).

سوئس3  و همکارانش معتقدند که کیفیت رابطه نوزاد -پدر در دوازده و هیجده ما هگی، با رفتار بعدی بچه هابا همسن وسالهای پیش دبستانی  شان مرتبط است. در این تحقیق که در آلمان انجام گرفت بچه هایی با وابستگی مطمئن تر نوزاد-پدر، در طول بازی واکنشهای عاطفی و در تعا ملهایشان با کودکان  دیگر تنش کمتری  نشان می دادند ودر هنگام دعوا با همکلاسیها پیش ازیاری گرفتن از معلم خود ،به حل مشکلاتشان اقدام می کر دند. البته ،مادران نیز به همان اندازه مهم بودند، ارتباط وابستگی نوزاد -مادر حتی از وابستگی نوزاد - پدر،برای سازگاری اجتماعی بچه ها تعیین کنندهً نیرومند تری  است ( نجاتی ،1371) .

در بازی با والدین بچه ها می آموزند  عواطف دیگران را  رعایت  کنند و مها رتهای عاطفی خود رااصلاح و تنظیم کنند.

پدران به طرز اشکار برای نوزادان خود انواع تجربه را که رشد شناختی شا ن  را افزایش میدهد مهیامیسازد ،تاثیر

انان از سنین پایین شروع می شود0

طبق نظر پیدرسن، رابینستاین ویارواین تاثیر خیلی زود از پنج شش ماهگی شروع می شود. یک راه اثبات اینکه تلاش های پدر برای رشد شناختی نوزاد مفید است، مقایسه  نوزادانی است که پدرانشان با آنها زندگی می کنندو نوزادانی که پدرانشان غایب هستند . پیدرسن و همکارانش با استفاده از مقیاسها ی رشد نوزاد بیلی چنین مقا یسه ای را به عمل آوردند  ودریا فتند که پسر بچه هایی که پدرانشان غایب بودند،نمرات کمتری کسب کردند .( در سن پنج یا شش  ماهگی مقیاس های بیلی  رفتار های بیلی رفتارهای حسی حرکتی نوزاد همچون  دست  دراز کردن به طرف  یک شیً، چنگ  زدن و دنبال کردن یک شیً راکه به نظر می رسد پیش درآمد  رشد هوشی بعدی آنها باشد، اندازه گیری می کنند.) برای  دختر بچه ها ، حضوریا غیبت پدر هیچ تفاوتی در اندازه گیری های رشد شناختی نشد( نجاتی ،1371).

دیگر نشانهً نخستین رشد شناختی ، میزان علاقه ای است که بچه ها به اشیاِء و حوادث اطرافشان نشان می دهند. محققان دریافته اند که این شکل نخستین کنجکاوی نیز با رشد هوشی آینده  مرتبط است . پیدرسن وهمکارانش اسباب بازی جدید وناشناخته ای را به نوزادان دادند و مدت زمانی راکه آنها صرف وارسی و بازی باآن کردند ثبت نمودند. پسر بچه هایی که بدون پدرزندگی می کردند کمتر از آنهایی که با پدرانشان به سر می بردند وقت خود را صرف بررسی این شیءعجیب کردند. به نظر می رسد حضور محض پدر در خانه در طول نخستین ماه های زند گی ،بر رشد نوزادان پسر تاثیر دارد . اما صرفا حضور یا غیبت پدر نیست که باعث تفاوت دررشد هوشی پسران می شود، بلکه میزان  برانگیختگی پدران که در خانه هستند برای نوزادان پسر بسیار مهم است . پسر بچه هایی که تماس های مکرری با پدر شا ن دارند در اندازه گیری های رشد شنا ختی نمرات بالاتری می گیرند. در موردنوزادان دختر به نظر می رسد که حضور یا عدم حضور پدرو همچنین  میزان درگیری اودرخانه بررشد شناختی آنان- دست کم در دوران  طفولیت - تاثیری ندارد. پدران بر رشدهوشی دختران خود تاثیرمی گذارند، اما ظاهرا ٌ  نه تا مراحل بعدی رشد آنان ( نجاتی ،1371).

علاوه بربررسی تاثیرپدران برروی نوزادان وکودکان، اخیرا ٌمحققان پژوهشهای فراوانی را درباره تاثیرپدران در نوجوانی فرزندانشان شروع کرده اند .آنها معتقدند که پدرومادردر مرحله نوجوانی،درست همچون سایر مراحل رشد کودک نقش خاصی را ایفا می کنند.یکی از اهداف اصلی در مر حله نوجوانی،  دستیابی به موازانه ای میان صمیمیت، نزدیکی ووابستگی  ازیک سو و استقلال و فردیت از سوی  دیگر است. در اینجاست که مادران وپدران به شیوه های متمائزبا فرزندان خودارتباط برقرار می کنند ، مادران برای وابستگی  و نزدیکی کوشش می کنند، پدران بیشتر به جدایی وتفکیک توجه دارند . بنابر این آنها می توانند مکمل یکدیگر باشند . پدران ممکن است به نوجوانان  کمک کنند تا احساس هویت و استقلال پیدا کنند .در یک تحقیق  شموئیل، شولمان وموشه کلا ین  تایید لازم برای این نقش متمایز رابدست آوردند. آنها درتحقیق خودبا حدود هشتادنوجوان16-12ساله پی بردند که پدران بیش ازمادران به دلیل طرفداری بیشتر از استقلال مورد توجه نوجوانانشان هستند. همچنین استوارت هوسر وهمکارانش دریا فتند که پدران خودرابیش ازمادران مشوق مها رتهای ابراز وجودواستقلال می بینند.  این یافته ها مربوط به یک فرهنگ نیست، بطور کلی پدران نقش مهمی  در طول نوجوانی بازی می کنند و ممکن  است در پدیداری استقلال کودکان سهم داشته باشند( نجاتی،1371).

همچنین پدران تاثیر مهمی دررشد جنسی فرزندان دارند حتی بیش ازمادران، درنتیجه این امر، فرزندان خانوادهایی که درآنها پدرهمیشه غایب است یاتا مدت های طولانی ازخانه دوراست،ممکن است درنقش آموزجنسی دچار اختلال          شوندمثلا روبط دختران حتی دربلوغ وبزرگسالی بامردان بیشترتحت تاثیرروابط مادرانشان است تاروابط مادرانشان

بنابراین پدر به شیوه های بیشماری مثلا از طریق شخصیتهایشان باقرارگرفتن درجای الگوهای نقشی ودرتعاملهای

روزمره شان با فرزندان خود برفرایند نقش آموزی جنسی تاثیرمی گذارد. درمجموع نقش پدردرآینده هرچندباشداگر

بپذیریم که در گذشته چراغ راه مطمئنی برای آینده است، بیشک نقش اوتاثیر گذار خواهد بود.

عوارض فقدان پدر

همانطورکه می دانیم محرومیت از محبت و عاطفه باعث می شود که شخصیت کودک شکل لازم رابه خود نگیردو

دچار کمبود هایی شود وبسیاری از سرکشیها، طغیانها ،بی بند و باریها ،فجایع ،انحرافات ،قضاوتها و خصومتها او را تهدید کند و در نهایت موجب عقب ماندگی وی در زمینه های گوناگون شود ، کودک باید عملا لمس کند  که مورد محبت و پذیرش قرار گرفته است ( نجاتی ،1375).

برخی روانپزشکان بر این عقیده اند که کمبود محبت در دوران کودکی سبب عقده روانی در او شده و در دوران بلوغ به صورتهای مختلف در کودکان متجلی می گردد ،ابتلا به بیماریهای روانی همچون اسکیزوفرنی و هیستری و یا افسردگی خود نموداری از آن است (قائمی ،1366 ).

رمز پرورش موفق کودک در خانواده در ایجاد محیطی با ثبات است که در آن محیط کودک می تواند عشق و امنیت را احساس کرده و با او به عنوان یک فرد با ارزش رفتار شود ( ملک پور، 1373 ).

از نظر اجتماعی نیز کودکی که در خانه محبت ندیده و یا دچار کمبودهای عاطفی است فردی ناپایدارو دچار احساس مسولیت اندک می باشد .او حاضر نیست تعهدی در جامعه بپذیرد و آن را ایفا کند ( قائمی ،1366 ).

تعداد صفحات : 65

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بررسی جامع انواع روش های تولید قطعات فلزی (تراشکاری – ریخته گری - شکلدهی)

فهرست  مطالب

عنوان   صفحه

فصل 1-          مقدمه   6

1-1-   پیشگفتار         6

1-2-   اهمیت  7

1-3-   قابلیت  ها        8

فصل 2-          اصول  فرزکاری  11

2-1-   طریقه  عمل  فرزکاری:   11

2-2-   مقایسه  تراش  با  بدنه  و  تراش  با  پیشانی  فرز  :        12

2-3-   فرزکاری  با  حرکت  همراه  و  معکوس  :          13

2-4-   روشهای  فرز  کاری      14

2-5-   ابزارهای  فرزکاری        16

2-6-   خصوصیات  ابزارفرزکاری 16

2-7-   انواع  ماشینهای  فرز     17

2-8-   ابزارهای  فرزکاری:        23

فصل 3-          اصول  تراشکاری          28

3-1-   مقدمه   28

3-2-   قسمت  های  اصلی  ماشین  تراش  معمولی(مرغک  دار)  29

3-3-   دستگاه  مرغک: 31

3-4-   میز  ماشین  :   31

3-5-   جعبه  دنده  برای  حرکت  اصلی  :        31

3-6-   ابزارهای  تراشکاری  :    32

3-7-   جنس  ابزارها  ی  تراشکاری  :   32

3-8-   سطوح  قطعه  کار  :     35

3-8-1-          سطوح،زاویه  و  لبه  برنده  در  سر  برنده  ابزار  : 35

3-8-2-          مقدار  یا  بزرگی  زاویه  لبه  برنده  :      36

3-8-3-          زاویه  تنظیم  :  36

3-8-4-          زاویه  تیزی  :   37

3-8-5-          زاویه  تمایل  :   37

3-8-6-          انواع  رنده‌ها  یا  قلم‌های  تراشکاری  :    37

3-8-7-          قلم‌های  روتراشی  :      38

3-8-8-          قلم‌های  پرداخت‌کاری  : 38

3-8-9-          قلم‌های  بغل‌تراش  :     39

3-8-10-        قلم‌های  تراشکاری  فرم  دار  :   39

3-8-11-        قلم‌گیر  :         39

3-9-   چگونگی  مراقبت  از  قلم‌های  تراشکاری  :        39

فصل 4-          اصول  سنگ  ‌زنی        42

4-1-   مقدمه   42

4-2-   ترکیبات  سنگ  سمباده  :        42

4-2-1-          الکتروکروند  :    43

4-2-2-          سیلیسیوم  کاربید:        43

4-2-3-          انتخاب  وسیله  یا  مواد  سمباده  زنی  :  43

4-2-4-          دانه‌بندی  مواد  سمباده‌زنی  :    43

4-3-   انتخاب  دانه‌بندی:        44

4-4-   اتصال  یا  چسب  مواد  سمباده‌کاری  :    44

4-5-   چسب‌های  معدنی  :     45

4-6-   چسب  گیاهی  :          45

4-7-   انتخاب  چسب  :         45

4-8-   سختی  سنگهای  سمباده  :      45

4-9-   انتخاب  درجه  سختی  : 46

4-10- شکافهای  ذره  بینی  سنگهای  سمباده  : 46

4-11- سنگهای  سمباده  :      47

4-12- مواظبت  سنگهای  سمباده  :     47

4-13- صاف  کردن  سنگهای  سمباده  :          48

4-14- سرعت  محیطی  سنگهای  سمباده  :     48

4-15- تیز  کردن  ابزارها  :      49

4-16-  ماشین  برای  سنگ  زدن  (تیز  کردن)افزار  :     50

4-17- ماشینهای  ابزار  تیزکنی  اونیورسال  :     50

4-18- انتخاب  سنگ  سمباده  :         50

4-19- سنگ  زدن  ناهمواریهای  کارها:  51

4-20- خنک‌کاری  در  سنگ  زدن  :    52

4-21- جلوگیری  از  خطرات  سنگ  کاری  :    53

4-22- بستر  ماشین  سنگ  :   55

4-23- میز  ماشین  :   56

4-24- دستگاه  مرغک: 56

4-25- وسیله  صاف  کردن  :    57

4-26-  سنگ  زدن  طولی  :     57

4-27- انتخاب  سنگ  : 58

فصل 5-          ساچمه  زنی     60

5-1-   مقدمه   60

فصل 6-          اصول  ریخته  گری  فلزات        64

6-1-   روش  های  ریخته  گری:         64

6-2-   مثال  های  پرکاربرد:     65

6-3-   ریخته  گری  با  ماسه:   66

6-4-   ملاحظات  مهم  ریخته  گری:    69

6-5-   ریخته  گری  کوبشی     70

6-6-    فرآیند  ریخته  گری      72

6-7-   مراحل  انجام  فرآیند     73

6-7-1-          روش  مستقیم      Direct  squeeze  casting         73

6-7-2-          روش  غیر  مستقیم      in  Direct  casting   74

6-7-3-          روش  حذف  حفرات  انقباضی  : 75

6-8-   روش  های  جلوگیری  از  پیچش  قالب  :         76

6-9-   مشکلات  روش  ریخته  گری  کوبشی  :  80

6-10-  رد  حباب  :     83

6-11-  مزایای  روش  ریخته  گری  کوبشی       88

فصل 7-          مقدمه‌ای بر ریخته گری پیوسته : روشی توسعه یافته       94

7-1-   ریخته گری پیوسته فولاد:         95

7-2-   ریخته گری نیمه پیوسته آلومینیم:        99

7-3-   دیگر فرایندهای نوع ریخته گری پیوسته:  100

فصل 8-          شکل‌دهی فلزات 102

8-1-   شکل دادن       102

8-2-   نورد کاری (غلتک کاری) 102

8-3-   آهنگری (پتک‌کاری(      103

8-4-   اکستروژن (حدیده کاری(          103

8-5-   کشیدن 104

8-6-   ماشین کاری     104

8-7-   پرسکاری         105

8-8-   روش کار با دستگاه CNC :       106

8-9-   مزایای دستگاه فرز CNC نسبت به دیگر ماشینها:  106

8-10- اجزای دستگاه پرس :    107

8-11- روش کار با دستگاه پرس :        108

8-12- ایجاد لقی نبود لقی       108

8-13- مراحل کار:       109

فصل 9-          انواع روش های شکلدهی          111

9-1-   کشش سیم      112

9-2-   کشیدن میله، مفتول، یا سیم      114

9-3-   قالب های کشش          115

9-4-   کشش تسمه     116

9-5-   کشش لوله       116

9-6-   کشش لوله بدون میله توپی       118

9-7-   کشش لوله توسط توپی ثابت      118

9-8-   کشش لوله توسط توپی شناور    119

9-9-   کشش لوله توسز سنبه ی متحرک         119

9-10- اکستروژن (روزنرانی)     120

9-11- اکستروژن سرد  121

9-12- اکستروژن گرم   122

9-13- اکستروژن مستقیم        123

9-14- اکستروژن غیر مستقیم   123

9-15- آهن گری        124

9-16-  خم کاری        125

9-17- انواع خم کاری  126

9-18- خم کاری V شکل        126

9-19- خم کاری گونیایی        127

9-20- خم کاری U شکل        127

9-21- کشش عمیق    128

9-22- نورد     128

9-23- دسته بندی فرایندهای نورد       129

9-24- نورد سرد         131

9-25- نورد گرم         133

9-26-  نورد میله و پروفیل       134

9-27- مکانیزم نیش    134

فصل 10-        منابع:   138

تعداد صفحات : 138

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بررسی نحوه عیب یابی سیستمهای انژکتوری با استفاده از دستگاه دیاگ

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول

دستگاه دیاگ

راهنمای عیب یابی با د ستگاه د یاگ:

مشاهده ی کد های خطا

-خطا های دائمی PERMENENT

خطا های لحظه ایINTERMITENT

تست عملگر ها یا فعال کردن عملگرها

تنظیم سوخت

فصل دوم

واحد کنترل الکترونیک موتور ECUو سنسورها

ECU

سنسور دور موتورEngin Speed Sensor

روشهای عیب یابی

تست اهمی:

تست ولتاژی

سنسور میل سوپا پCamshaft Sensor

روش عیب یابی

سنسورموقعیت دریچه گاز Throttle Position Sensor

تست اهمی

تست ولتاژ

سنسور ضربه            Knok sensor

سنسور دمای آب Water Temprature Sensor

سنسور اکسیژنOxygen Sensor

سنسور سرعت خودرو Vehicle Speed Sensor

تست ولتاژ

رله دوبل Double Relay

چراغ اخطارMil Lamp

پتانسیومتر CO

کوئل دوبل     Double Ignition Coil

تست اهمی :

شمع   SPARK

تست اهمی

پمپ بنزین  Fuel Pump

تست ولتاژی و اهمی

انژکتورهاInjector

تست اهمی

سنسور دمای هوای ورودی Manifould Air Temperetur

سنسور فشار هوای ورودی MONIFOULD AIR PRESSURE

تست ولتاژی

منابع

تعداد صفحات : 86

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فایل تحقیق پیشینه تحقیق در خصوص پرخاشگری و ناکامی و آزمون روزنزوایگ

چکیده :

مفهوم ناکامی در نظریه و ازمون روز نزوایگ [1]با سه مفهوم «فشار روانی[2] » «مانع[3] » و «نیاز[4] »در امیخته و مربوط است :

الف ) « فشار روانی » موقعیتی است که مانع بر آورده شدن نیاز فرد است ، دو نوع فشار روانی وجود دارد : فعال و غیر فعال ، که هر کدام از این نوع فشار های روانی ، درونی یا بیرونی هستند .

فشار روانی فعال درونی : تعارض های است که در روانکاری بررسی شده و در نتیجه برخورد دو نیاز با کشش مساوی حاصل می شود .

فشار روانی فعال بیرونی : عملا مانع دستیابی فرد به هدف می شود ، مانند پلیسی که راه را بسته باشد .

فشار روانی غیر فعال درونی : ناتوانی فرد را نشان می دهد ، آنطور که در روانشناسی آدلر مطرح است فرد در مقابل مانع احساس کهتری می کند .

فشار روانی غیر فعال بیرونی : فرد وسیله برای عبور از مانع را ندارد مانند در بسته و نبودن کیلد برای باز کردن آ‎ن .

ب) نیاز: روز نزدایک اصطلاح « نیاز» را در مفهوم وسیعی به کار می برد و آن را به دو دسته تقسیم می کند :

نیازهای اورگانیم به دفاع : این نیازها برای حفظ اورگانیم در ضایعات و بهم خوردن و مشوش شدن ساخت و کنش های اورگانیم به کار می رود .

نیازهایی که در زندگی روزانه پیش می آید : مثل نیاز به مورد تائید قرار گرفتن ، آزاد بودن و ..

ج) مانع : کرامر [5](1985) می گوید : مفهوم « مانع » به معنی عوامل باز دارنده واقعیت دادن به ناکامی ، به اندازه مفهوم ناکامی اهمیت دارد .

مانع هر دو نوع درونی و بیرونی است ،

مانع درونی : مثلا اگر کشش حاصل از « نهاد [6]» با « من برتر[7] » د رتعارض قرار گیرد مانع درونی در برابر ارضاء برخی از نیازها بوجود می آورد .

مانع بیرونی : طبیعتا شخصی و فردی است ، زیرا برای آنکه یک محرک بصورت نمودی از مانع جلوه کند بایستی آن محرک بوسیله فرد مشخص ، انتخاب و به عنوان مانع تفسیر شود ، بدین ترتیب محرک خارجی بهانه ای است که اورگانیم پیش گرفته است تا خود را در شرایط ناکامی قرار دهد . فرد به تعبیر و تفصیر عوامل عینی دنیای خارج می پردازد و به آن عوامل صفات نا مطبوع نسبت می دهد ، کیفیت موانع بیرونی نسبی است و وابسته به جریانهای « درونی » فرد است و تابع برونفکنیهای از دنیای شخصی هر فرد است که تحت تأثیر زندگی اجتماعی حاصل می شود ، چنان است که گویی مانع هر چه باشد درونی است .

و با توجه به آنچه در مورد ناکامی ، مانع ، نیاز، استرس گفته شد ، می توان به نتایج زیر رسید :

الف – ناکامی عکس العملی است در برابر امتناعی که  در پذیرفته شدن ارزشها خواه به وسیله عوامل درونی و خواه به وسیله عوامل بیرونی ، در فرد بروز می کند .

ب – مانع ، خواه درونی ، خواه بیرونی باشد ، عامل امتناعی است که فرد به آن ارزش داده است .

ج- نیاز همان ارزشی است که از طرف فرد به عوامل داخلی یا خارجی نسبت داده شده است .

د- استرس نحوه هستی داشتن فرد است در حضور عوامل امتناعی ارزش داده شده و بیرونی ویا درونی .

پرخاشگری [8]:

از عوامل انفعالی وجود انسان به هر گونه ای نهفته است که هنگام بروز در پرده ای از پوشش های دفاعی پیچیده شده است و به صورت بخشی از نیروی آمده برای عمل و فعالیت ظاهر می گردد .

پرخاشگری معمولا به رفتار ی اطلاق می شود که قصد از آن صدمه رساندن ( جسمانی یا زبانی ) به فرد دیگری یا نابود کردن امکانات مادی آ‎نها است . واژه اصلی در این تعریف قصد است ، یعنی اگر شخصی تصادفاً پای کسی را لگد کند و فوراً عذر خواهی کند ، احتمال نمی رود که بر چسب رفتار پرخاشگرانه بر آن زده شود ، ولی اگر همین عمل با قصد و نیت آزار رساندن همراه باشد ، مسلما موجب عصبانیت خواهد شد . وبا وجود این حتی اعمال عمدی پرخاشگرانه ممکن است هدفی غیر از صدمه رساندن داشته باشد . مثل قدرت ، ثروت ، مقام ، و غیره…  در پرخاشگری وسیله ای ، هدف بدست آوردن پاداش است نه صدمه زدن به دیگران مثل جنگیدن برای دفاع ازخود ، حمله به فرد دیگر هنگام دستبرد ، و از این قبیل .

رفتار پرخاشگرانه در کودکان : پرخاشگری را می توان یک حالت گذرا ویک بخش از رشد و تحول فرد دانست . روانکاوی برای اولین بار به پرخاشگری به صورت یک پدیده قابل بررسی توجه کرد . استفاده از اصطلاحاتی مانند « نیروی پرخاش [9]» « نیروی تخریب[10] » و بالاخره « نیروی مرگ[11] » درهمین راستا بوده است . فروید درنظریه های اول خود ، این نیروها را مقابل یکدیگر قرار می داد ، مثلا از نیروی حفظ حیات و نیروی جنسی نام می برد ، اما بعدها میان « نیروهای من » [12] . و نیروی های جنسی تفاوت قائل شد .

نیروی مرگ گرایش بنیادی موجودات زنده به انحلال اورگانیسم خود را نشان می دهد . بدین ترتیب ، نیروههای مرگ و زندگی در چهار چوب نیروههای متضاد قرار می  گیرند .

ملانی کلاین [13]به تبعیت از آبراهام [14] نیاز به گاز گرفتن و با دهان پاره کردن را در کودکان واجد اهمیت می داند به ویژه در مرحله دهانی ، : وقتی کودک از مکیدن شیر در پستان مادر ناکام می شود ،

دچار اوهام پرخاشگرانه می گردد و می خواهد مادر را دندان بکند و پاره کند و پستان را گاز می گیرد .

نیروی اوهام [15]تخریب کننده معادل نیروی سائقه مرگ است و از خصوصیات آن ، کودک احساس می کند که آنچه می خواسته در اوهامش واقعاً اتفاق افتاده است ، به عبارت دیگر او احساس می کند ، موضوع نیروی تخریب (پستان مادر ) خود را متلاشی کرده ویا در حال متلاشی کردن آن است .

کودک با اوهام پرخاشگرانه ( پاره کردن و گاز گرفتن ) مادر خود را رنج می دهد ، در همان حال با گسترش اوهام به جمع آوری و باز سازی جسم متلاشی شده می پردازد ، ترسی که از احساس متلاشی کردن مادر ایجاد می شود کاملا از بین نمی رود ملانی کلاین معتقد است سائقه مرگ و زندگی را باید به عواملی که مبنای پویاییهای روانی هستند بیفزاییم . گرایشهای تخریب به صورت وسیع و همه جانبه بالیبید و وابستگی دارند ، میان پرخاشگری و سائقه مرگ تأثیر وتأثر دورانی وجود دارد . سائقه تخریب موجب پرخاشگری می شود و پرخاشگری دلهره را بوجود می آورد و دلهره پرخاشگری را تقویت می کند . اما این دور باطل با تقویت شدن لیبید و شکسته می شود : سائقه علیه سائقه مرگ بکار می افتد و بدین وسیله زندگی حفظ می شود و ادامه می یابد . ملانی کلاین معتقد است که همین امر شکوفایی جنسی کودک را موجب می شود . ( هلیگارد و اتکینسون 1985).

هایمن [16] معتقد است که ناکامی نیازهای بدنی راه دشمنی با موضوعات مادی را هموار می کند ، پیدایش کینه های اولیه به همان اندازه وابسته به احساس های بدنی است که محبت های اولیه .

( هارتمن ، کریس و لوونستن [17]هر سه نفر دو گانگی لیبید و ونیروی تخریب را می پذیرند ، اما از بحث زیست شناسی درباره نیروی مرگ و نیروی زندگی خود داری می کنند و با مفهوم قدیمی پرخاشگری که مطابق آ”ن هدف پرخاش تخریب موضوع پرخاشگری است مخالفت می کنند و نشان می دهند که پرخاشگری به چهار فرآیند تازه تغییر می کند : 1- جابجایی 2- والا گرایی 3- محدود شدن هدف ها 4- تداخل پیدا کردن بالیبید و آنها اهمیت والاگرایی را بیشتر می دانند ، زیرا والاگرایی نیروی پر خاشگری را تبدیل به نیرویی می سازد که در اختیار « من » قرار می گیرد و مانند یک اصل موضوعه می پذیرند که ثبات روابط عاطفی یا موضوعات از یک طرف به توانایی فرد در تحمل ناکامی وابسته است واز طرف دیگر به والاگرایی و پرخاشگری مربوط می شود . ( پرخاشگری و ناکامی ص 27 ) .

سرج لوبوویسی [18]با مطالعه پرخاشگری در کودکان می پذیرد که تظاهرات پرخاشگری در کودکان یکسان یکنواخت ودرحال تحول است . پرخاشگریها هم عکس العمل کودک در برابر شرایط محیط خارجی و عینی است و هم عکس العملی است در برابر تصوراتی که رفته ، رفته درونی شده اند ، این تصورات با شروع زندگی فرد در نتیجه روابط او با اشیاء و جهان خارج متمایز گشته اند .همچنانکه لوبوویسی می گوید ، به دشواری می توان مجموعه رفتارها و سلوک فرد را تحت عنوان پرخاشگری مشخص کرد . زیرا پرخاشگری را می توان به تمام رفتارهای غریزی فرد منتصب ساخت در واقع کودک می تواند در خوردن ، خوابیدن ، حرکت کردن ، یا کنترل کردن ماهیچه های ادرار و مدفوع خود پرخاشگرانه باشد ویا بعدها در دوره کودکستان و دبستان خشم خود را به صورت های شدید و ملایم به شکل امتناع کردن ، مقابله نمودن ، منکر شدن در زمینه های اجتماعی در رفتارهای خشن ، تخریب و لجبازی نشان بدهد ، این توصیف و تبین رفتار کودکان ناسازگار است و تنها شامل تظاهراتی بیرونی ، پرخاشگری می گردد .

تعداد صفحات : 71

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فایل تحقیق بررسی پیشینه تحقیق و چارچوب نظری در خصوص عوامل مؤثر بر چگونگی گذران اوقات فراغت

تاریخچه در جهان:

سیر تاریخی گذران اوقات فراغت:

درباره اینکه اصولاً زمان فراغت پدیده خاص جامعه صنعتی است، تمام پژوهشگران هم داستان نیستند بلکه برخی از آنها معتقدند که زمان فراغت در تمام مراحل تاریخی زندگی بشر وجود داشته ولی تفاوتهایی اساسی با اوقات فراغت عصر صنعتی داشته است.

«در روزگاری که کشاورزی بنیان اقتصادی بیشتر جوامع را تشکیل می­داد، در تمامی روزها و فصول سال کار انجام می­شد با این تفاوت که در هوای خوب آهنگ کار تند بود و در هوای بد این آهنگ به کندی می­گرایید، در تمدن کشاورزی، پیشرفتهای فنی توانسته بود تنها اندکی بر کارایی نیروی به دست آمده از فعالیت انسان و حیوان بیفزاید. اما ابزارهای فنی آن روزگار همانند گاوآهن و خیش برای آزاد ساختن آدمی از تلاش معاش کافی نبود» (توکل 1375، ص 102)

در این دوران به لحاظ ویژگیهای کار و اشتغال هنوز نمی­توان از فراغت به مفهومی که امروزه از آن مقصود است سخن گفت.

ژوفردومازدیه: « در ادوار گذشته کار و بازی اغلب با یکدیگر پیوند داشتند و فراغت اصطلاحی نیست که بتوان در مورد جوامع گذشته به کار برد. کار و بازی در آن بخشی از مراسم مذهبی بوده که انسانها به لحاظ آفرینش با ارواح نیاکان خود برپا می­کردند و حتی جشنهای مذهبی نیز تجسم از کار و بازی بودند و هیچ تضادی میان آن دو وجود نداشت.»

در رابطه با جشنهای برپا شده در آن دوران دومازدیه می­گوید: در طول سال یک رشته «روز آیین» و «روز جشن» وجود داشت. روز آیین به مذهب تعلق داشت حال آنکه روز جشن اغلب فرصتی بود برای صرف مقدار عظیمی نیرو (گذشته از غذا) و از اینرو نقطه­ای مقابل زندگی روزمره به شمار می­رفت. لیکن جنبه آیینی این مراسم را هرگز نباید نادیده گرفت. این مراسم ریشه­شان در مذهب بود نه در  فراغت. لذا اگر چه تمدنهای اروپایی در سال تا پیش از 150 روز بدون کار بودند لیکن نمی­توانیم برای استفاده­ای که در آن زمان از این روزها می­کردند مفهوم فراغت  را بکار ببریم.

در حالیکه وبلن معتقد بود که «جادوگران قبائل از کار معاف بودند چرا که جزو طبقه ممتاز محسوب می­شدند و صرفاً به اجرای کارهای سحرآمیز مذهبی
می­پرداختند در نتیجه مورد احترام افراد قبیله بودند». در حالیکه دومازدیه معتقد است که «وظایف جادوگران برای جامعه کاملاً ضروری بوده پس اصولاً در چنین شرایطی زمان فراغت مفهوم نداشته است.

برخی از محققین که نماینده آنان را می­توان «گرازیا» معرفی نمود، «فراغت را تا آن شیوه زندگی دنبال می­کنند که برخی از طبقات اشرافی در طول تمدن مغرب زمین از آ« بهره­مند بوده­اند. ولیکن افرادی چون دومازدیه با این نظریه مخالف بوده و اعتقاد دارند که به زمان بیکارگی فیلسوفان یونانی در عهد باستان و نجیب­زادگان قرن 16 هیچ وقت نمی­توان فراغت اطلاق نمود چراکه آنها بیکارگی خود را با کار غلامان و دهقانان بدست می­آوردند و این زمان بیکارگی نه مکمل کار آنها بود و نه پاداش آنها، بلکه تماماً جای کار را گرفته است. لذا به فعالیتهای این قشر که عمدتاً در بیکاری خلاصه می­شده عنوان فراغت جایز نبوده چرا که فراغت به مفهوم امروزین آن با کار ملازمه­ای تنگاتنگ دارد. به طور کلی در حکومتهای اشرافی گذشته فعالیتهای فراغت صرفاً مخصوص طبقات مرفه بوده به طوری که بعنوان مثال در روم  و یونان دریدن مسیحیان توسط شیران، بازیهای گلادیاتورها و کشتن انسانهای برده توسط شیران و حیوانات درنده در آمفی­تئاترها از این قبیل است. بتدریج با گذشت زمان تغییراتی در این روند بعمل آمد به طوریکه در قرن 12 و 13 انواع توپ بازی رواج پیدا کرده و زمینها و جایگاههایی سرپوشیده جهت تماشاچیان برپاگردید و در دوران قرون وسطی ورزشهایی چون تیراندازی با تیر و کمان و یا در حال سواری یا روی آب از جمله فعالیتهای فراغت بوده که در هر حال مختص طبقه اشراف بوده. در قرن 17 م. از جمله فعالیتهای فراغت، گفت و شنود در سالهای مخصوص و در جشنها، تئاتر و نمایشنامه­ها از جمله نمایشنامه­های شکسپیر و مولیر و راسین بوده که عمدتاً مخصوص طبقات ممتاز بوده است».

و اما تحولات دوره رنسانس در کنار اختراع ابزارهای فنی نوین مانند ماشین بخار و پیشرفت علم جدید در سده­های 16 و 17 م. دوران جدیدی را پایه­گذاری کرد که «تمدن صنعتی» نام گرفت. این دگرگونیها سبب شد تا جهت­گیری جدیدی پدید آید که در جهان قدیم وجود نداشت و آن عبارت بود از «تأکید فزاینده برکاربرد معرفت علمی در حل مسائل مربوط به کنترل، انسان بر محیط.» (توکل، 1370، ص102) همچنین انقلاب کبیر فرانسه (1789) م. و در هم ریختن دنیای کهن از یک طرف و بروز «منشور حقوق بشر» و درهم ریختن نظام فئودالی و سنتهای کهنه و به وجود آمدن سرمایه­داری به مثابه نظامی جدید و رشد شهرها از طرف دیگر در پدیده اوقات فراغت تغییرات برجسته­ای را به وجود آورد.

«بنابراین فراغت پدیده­ای است که با تمدن صنعتی پیوند دارد. در چنین تمدنی دو شرط لازم برای پیدایش اوقات فراغت تحقق یافته است. نخست کار از شکل اجبار فرهنگی و اجتماعی به درآمده و شکل مسئولیت آزاد فرد را دارد. (هر چند گزینش فردی در این زمینه تا اندازه زیادی از سوی ضرورتهای اجتماعی تعیین می­گردد.) شرط دوم، جداشدن کار از فعالیتهای دیگر انسان است. سازمان­یافتگی کار به شکلی است که چه از جنبه نظری و چه از جنبه علمی از وقت آزاد جدا شده است. از نظر دومازدیه این دو شرط ضروری تنها در زندگی اجتماعی تمدنهای صنعتی و پس از صنعتی وجود دارند و نبود آنها در تمدنهای باستانی و کشاورزی سنتی به معنای نبود فراغت است. بعبارت دیگر تحولاتی مانند «افزایش سالهای تحصیل (دبستان تا دانشگاه) و در نتیجه دیررس انسان به بازار کار، افزایش سن ازدواج و بهبود سطح زندگی سبب شده تا میزان وسیعی از زمان آغاز شود. دیگر انسان جدید از کودکی مستقیماً به بزرگسالی قدم نمی­نهد، بلکه سالیانی چند در زندگی او تجلی می­یابد  که با فقدان یا کمی مسئولیت مترادف است و در آن اوقات فراغت سهم بزرگی دارد. (ساروخانی، 1370، ص 764)

مشخصات فراغت در دوران جدید:

تحولات و دگرگونیها سریع صنعتی، پیامدهای اجتماعی و اقتصادی را دربرداشت. که بر چگونگی اوقات فراغت مردم تأثیراتی را برجای گذاشت. برای مثال، مکانیزه شدن صنایع و ایجاد امکانات رفاهی و نظایر آن که موجب تغییر سبک زندگی مردم از قبیل کوچکتر شدن ابعاد خانواده و تغییر روابط همبستگی افراد با یکدیگر شد. در حالی که در گذشته روابط همبستگی و خانوادگی افراد با یکدیگر نقش بارزی در گذران اوقات فراغت مردم داشت. به همه اینها مکانیزه شدن وسایل رفت و آمد ظهور سینما و فعالیتهای مختلف در قرون اخیر، اختراع تلویزیون در سال 1946 را که بیش از هر تکنیک دیگری بر اوقات فراغت مردم مؤثر بود را می­توان افزود. البته پیشرفت تکنیک تنها عامل نبوده است بلکه احتیاجات اجتماعی و روابط میان قدرتهای اجتماعی زمان را نیز برآورد، زمان آزاد باید به حساب آورد. محیط اجتماعی و اقتصادی تکنولوژی نیز در انتخاب نوع امکانات فراغت تأثیر بسیاری دارند.

«از مشخصات اساسی فراغت در جهان کنونی این است که در جوامع رشد یافته دیگر به طبقات ممتاز و متنعم اختصاص ندارد و به طبقات دیگر تعمیم یافته است و با توسعه صنعت تکامل فنی نه فقط گسترش می­یابد بلکه افزایش پیدا می­کند. شاخص دوم این است که در سابق اگر طبقات کهتر جامعه از لحظات محدود آزادگی و آسودگی برخوردار بودند، این اوقات درون خانه و خانواده صرف می­شد و صورت غیررسمی و خودمانی داشت و به همنشینی و محاوره، با خویش و پیوند با دوست و همسایه می­گذشت. با پیشرفت جوامع و پراکندگی وظایف خانواده، مندرجاً جنبه رسمی و در اموری تجاری پیدا کرد و جزو وظایف مؤسسات خاص درآمد. شاخص سوم عبارت است از به کار بردن روز افزون وسایل و اسباب ماشین چون اتومبیل، رادیو و تلویزیون و مانند آن که هر یک در گذران اوقات آسایش سهمی بزرگ و نقشی نمایان دارند. تحول دیگر اهمیت خاصی است که در حیات فردی و اجتماعی احراز کرده چنانکه

تعداد صفحات : 43

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

فایل تحقیق سازمان بورس و نحوه قیمت گذاری سهام در عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار تهران

چکیده

بیش ازچهار دهه از عمر بورس اوراق بهادار تهران می گذرد . به جرات می توان گفت که پس از این دوره زمانی ،هنوز این نهاد مهم بازار سرمایه ، برای بسیاری از مردم کشورمان ناشنا خته است واین در حالی است که از پیدایش بورس در جهان ، بیش از سه قرن می گذرد وامروزه در بسیاری ازکشور های توسعه یافته ودر حال توسعه ، بورس به زمینه مهمی برای تامین مالی وسرمایه گذاری تبدیل شده است. سرعت نو آوری در صنعت مالی جهان ، امروزه به حدی است که تقریبا هر ساله شاهد پیدایش ابزارهای مالی نوین  ،تکنیکهای جدید تجزیه وتحلیل ویا فته هایی تازه در زمینه نظریه های مالی هستیم . شاید یکی از علل اصلی این تغییرات سریع ، لزوم همگا می دانش مالی وکارکرد های بازار سرمایه ،با سایر علوم وصنعت وتحولات خرد وکلان اقتصاد است . درزمان حاظر،توسعه یافتگی بازارهای پول وسرمایه ، لازمه ی توسعه اقتصادی وصنعتی است. کشورما نیز که درمسیر توسعه اقتصادی گام برداشته است بی شک باید توجه ویژه ای به بازار های مالی توسعه یافتگی آن داشته باشد. با وجود گسترش نسبی دانش مالی در چند سال اخیردر ایران وتوجه بیشتر مردم ودولت به بورس وبازار سرمایه ، هنوز تارسیدن به جایگاه مطلوب ، راه درازی در پیش است . در حال حاضر ، سطح آشنایی مردم کشورمان با بورس اوراق بهادار در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته ، بسیارپایین است ودر این حوزه هنوز جای خالی کتب ومحصولات آموزشی وخلاء فرهنگ سرمایه گذاری کاملاَ محسوس است . تحقیق حا ظربا هدف کمک به توسعه کمی وکیفی روش های قیمت گذاری سهام در عرضه اولیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است . عرضه اولیه سهام به اولین عرضه سهام شرکت در طول دوران فعالیت آن به عموم اطلا ق می گردد. روش حاظرزمینه یا بی ، همبستگی وعلی – مقایسه ای است . جامعه آماری ، تعداد120 شرکت پذیرفته شده درسازمان بورس اوراق بهادارتهران در طی سال های 1387-1380 می باشدیافته های تحقیق عبارتنداز:

قیمت عرضه اولیه طی دو مرحله به قیمت تثبیت شده در بازار ثا نویه می رسد .

قیمت تثبیت شده سهام در بازار ثانویه بزرگتر ازقیمت عرضه اولیه است

قیمت گذاری عرضه اولیه در بورس اوراق بهادار تهران کمتر از واقع می باشد .

بین متغیر حساسیت سرمایه گذار(اندازه شرکت ، حجم معامله سهام در اولین عرضه ، تعداد خریداران در اولین عرضه ، نرخ تورم ، نسبت /E P  ونسبت های جاری بدهی ، بازده حقوق صاحبان سهام وخالص ارزش رشد شرکت) تنها نسبت E/P با انحراف قیمت رابطه معنا داری دارد .

سرمایه گذاراز اولین روز عرضه اولیه تا تثبیت قیمت در بازار ثانویه دارای عکس ا لعمل بیش از حد می باشد .

بررسی متغیر های احتمالی مرتبط با قیمت تثبیت شده در بازار ثانویه نشان می دهد که

ازبین متغیر های مورد مطالعه در تحقیق تنها سه متغیر نرخ تورم ، نسبتP/E  ونسبت بدهی بر قیمت بر قیمت تثبیت شده در بازار ثانویه تاثیرگذاربودند .

واژه های کلیدی :عرضه عمومی اولیه ، قیمت تثبیت شده در بازار ثانویه  ، انحراف قیمت ، عکس العمل سرمایه گذار، سازمان بورس  اوراق بهادار

فهرست مطالب

  عنوان                                                                                                  

فصل اول:

کلیات

1-1مقدمه

1-2 تعریف مساله وموضوع تحقیق

1-3اهداف تحقیق

1-4اهمیت تحقیق

1-5 روش تحقیق

1-6پیشینه ی تحقیق

فصل دوم :

مبانی نظری وپیشینه

2-1تعریف بورس واوراق بهادار

2-2تاریخچه بورس واوراق بهادار درایران

2-3نقش بورس اوراق بهادارازدیدگاه اقتصادی

2-3-1جمع آوری سرمایه های جزئی وپراکنده

2-3-2توزیع عادلانه درآمدوایجاد احساس مشارکت

2-3-3ایجادیک بازار رقابتی کامل

2-3-4تخصیص مطلوب منابع

2-4مزایای بورس اوراق بهادار

2-4-1مزایای بورس اوراق بهادار ازدیدگاه اقتصادکلان

2-4-2مزایای بورس اوراق بهادارازدیدگاه سرمایه گذاران

2-4-3مزایای بورس اوراق بهادار ازدیدگاه واحداقتصادی

2-5انواع اوراق بهادار

2-5-1اوراق قرضه

2-5-2اوراق سهام

2-6اهداف ووظایف اداره کل اوراق بهادار

2-6-1اهداف اداره کل اوراق بهادار

2-6-2وظایف اداره کل اوراق بهادار

2-7عوامل تحکیم اوراق بهادار

2-7-1ثبات عمومی حاکمیت یک کشور

2-7-2ثبات ا قتصادی

2-7-3قدرت مالی

2-7-4وضع ترازپرداخت های خارجی

2-7-5قدرت پول داخلی

2-7-6عملکردسیستم بانکی کشور

2-8آشنایی با هیات همکاری بورس وحرفه حسابداری

2-9اهداف همکاری بورس اوراق بهادارباحرفه حسابداری

2-9-1ساختارووظایف

2-10وظایف کمیته های هیات همکاری بورس وحرفه حسابداری

2-10-1کمیته استاندارد ودستورالعمل ها

2-10-2کمیته کنترل کیفیت خدمات موسسات حسابرسی معتمدبورس

2-10-3کمیته پذیرش موسسات حسابرسی معتمدبورس

2-10-4کمیته آموزش، پژوهش، فن آوری ،وروابط بین الملل

2-11ابزارهای مالی قابل معامله دربورس اوراق بهادار تهران

2-11-1سهام عادی

2-11-2حق تقدم خرید سهام

2-11-3اوراق مشارکت

2-11-4سهام ممتاز

2-11-5سهام جایزه

2-11-6مشتقات

2-11-7اختیارمعامله

2-11-8قراردادآتی

2-11-9صکوک

2-12چگونه دربازار بورس اوراق بهادارسرمایه گذاری کنیم

2-13تجزیه وتحلیل صورت هاونسبت های مالی

2-13-1انواع دارایی جاری

2-13-2دارایی غیرحاری

2-13-3دارایی ثابت

2-13-4دارایی نامشهود

2-13-5سایردارایی ها

2-13-6بدهی هاوحقوق صاحبان سهام

2-14آیین نامه معاملات درشرکت بورس اوراق بهادارتهران ولواحق آن

2-15دستورالعمل رفع گره معاملاتی

2-16دستورا لعمل اجرایی توقف نمادمعاملاتی اوراق بهادار

2-17مالیات برارزش افزوده چه تاثیری بربورس اوراق بهادار دارد

2-17-1معاملات اوراق سهام

2-17-2ارائه دهندگان خدمات در بورس

2-17-3گیرندگان خدمات در بورس

2-18روش های کسب درآمددربورس اوراق بهادار

2-19سازوکار معاملاتی بورس اوراق بهادار تهران

2-19-1دریافت کد معاملاتی بورس

2-19-2درخواست خرید

2-19-3درخواست فروش

2-20قانون بازاراوراق بهادار

2-21ارکان بازاراوراق بهادار ایران

2-21-1بخش نظارتی

2-21-1-1شورای عالی بورس واوراق بهادار

2-21-1-2سازمان بورس واوراق بهادار

2-21-2بخش اجرایی

2-21-2-1بورس اوراق بهادارتهران

2-21-2-2شرکت فرابورس ایران

2-21-2-3شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهاداروتسویه وجوه

2-22مهمترین وظایف شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار

2-23شرایط پذیرش اوراق بهادار

2-23-1بخش اول :بازارها

2-23-2بخش دوم :پذیرش سهام عادی

2-23-2-1شرایط عمومی

2-23-2-2شرایط خاص پذیرش سهام عادی درتابلوی اصلی بازار اول

2-23-2-3شرایط خاص پذیرش سهام عادی درتابلوی فرعی بازاراول

2-23-2-4شرایط خاص پذیرش سهام عادی در بازار دوم

2-24کاربردهای ارزش گذاری سهام

2-24-1انتخاب سهام

2-24-2ارزیابی رویدادها

2-24-3ارزیابی استراتژی شرکت

2-24-4استخراج انتظارات بازار

2-25مفاهیم ومدل های ارزش گذاری

2-25-1فرآیندارزش گذاری

2-25-2شناخت شرکت

2-25-3پیش بینی عملکردآتی شرکت

2-26روش تحلیل گری قیمت سهام دربورس اوراق بهادار

2-26-1روش بنیادین

2-26-1-1بررسی وتحلیل اوضاع اقتصادی کشور

2-26-1-2بررسی صنعت موردنظر

2-26-1-3تجزیه وتحلیل شرکت

2-26-2روش تکنیکال

2-26-2-1مراحل بررسی قیمت سهام توسط چارتیست ها یاتکنیکالیستها

2-26-3روش تئوری مدرن پرتفولیو

2-27ارزش گذاری به روش ضرایب قیمت

2-28ضریب قیمت به سود

2-28-1محاسبه ضریب EPS

2-28-1-1محاسبه ضریب P/Eدنباله رو

2-28-1-2محاسبه ضریبP/Eپیشرو

2-28-2ارزش گذاری به روش مقایسه ای

2-29روش های ارزیابی سهام برمبنای دیدگاه سودآوری

2-30EPS سودهرسهم

2-30-1روندنزولی

2-30-2ثبات روند

2-30-3روندصعودی

2-31مزایای حضورسرمایه گذاران دربورس

2-32روش قیمت گذاری سهام دربورس اوراق بهادارتهران

2-33تغییرات قیمت سهام

2-34عرضه اولیه سهام

2-35تعریف عرضه عمومی اولیه

2-36روش های انجام عرضه عمومی اولیه

2-37مفاهیم مرتبط با عرضه اولیه سهام

2-37-1عملکرد بلندمدت سهام عرضه اولیه

2-37-2بازده کوتاه مدت سهام عرضه های اولیه

2-37-3قیمت گذاری کمترازواقع

2-37-3-1اطلاعات نامتقارن بین سرمایه گذاران مطلع وغیرمطلع

2-38فرضیه نفرین برنده

2-39فرضیه ابهام آتی

2-37-3-2اطلاعات نامتقارن بین شرکت منتشرکننده وبانک های سرمایه گذاری

2-37-3-3اطلاعات نامتقارن بین شرکت منتشرکننده وسرمایه گذاران

2-40فرضیه علامت دهی

2-41فرضیه بانک های سرمایه گذاری به عنوان تاییدکننده

2-42فرضیه جلوگیری ازدعاوی

2-43فرضیه افزایش حبابی قیمت

2-44فرضیه منافع درطولانی مدت

2-45فرضیه های رفتاری

2-46خلاصه ای از پیشینه ی تحقیق

2-46-1تحقیق های داخلی

2-46-2تحقیق های خارجی

فصل سوم

3-1نتیجه گیری

3-2پیشنهادات

3-3منابع وماخذ

1-1مقدمه

ضرورت سرمایه گذاری برای رشد وتوسعه اقتصادی هر کشور انکار ناپذیر است . برای فراهم ساختن وجوه مورد نیاز، منابعی برای تامین سرمایه لازم خواهد بود . بهترین منبع برای تامین سرمایه ،پس اندازهای مردم است . هدایت صحیح ودرست وجوه سرگردان به سمت سرمایه گذاری های مولد، افزایش تولیدات ورشد ناخالص ملی ، ایجاد اشتغال وافزایش درآمد سرانه ونهایتآ رفاه عمومی را درپی خواهد داشت . پس باید یک سازوکار قوی ، این پس اندازها را به سوی بخش های تولیدی سوق دهد ونیاز مالی آن ها را فراهم کند. در این فرآیند بورس اوراق بهادار می تواندسهم عمده ای داشته باشد چرا که سرمایه های مردم را را به سمت تولید سوق داده واز طریق شرکت های کارگذاری به موُسسات تولیدی وبازرگانی می سپارد . از لحاظ عرضه سرمایه نیز سرمایه گذاران باید بکوشند پس انداز های خود را در جایی سرمایه گذاری کنند که بیشترین بازده را داشته باشند .

بورس اوراق بهادار وسازوکارعملیاتی آن می تواند ،جایگاه مناسبی درساختار مالی واقتصادی کشور به منظور توسعه وگسترش منابع نقدینگی کسب نماید . یکی ازمقدمات توسعه اقتصادی ، موفقیت در جذب وتامین منابع عظیمی است که درصورت عدم جمع آوری، ازمسیر تولید ارزش افزوده خارج وموجب کاستی در سلامت اقتصاد می گردد .   چنان چه بازار سرمایه در راستای جلب اعتماد سرمایه گذاری بتواند سیاست گذاری نموده وقدم موثری بردارد قطعا درجهت متمرکز نمودن سرمایه های پراکنده وقراردادن این سرمایه ها در خدمت اهداف توسعه شرکت ها ودر نهایت افزایش تولید ملی حرکت نموده است . نظر به اهمیت سرمایه گذاری در بورس اوراق بهادار ونیز اهمیت قیمت گذاری در جذب سرمایه گذاران وموفقیت ناشران این تحقیق به بررسی نحوه قیمت گذاری سهام عرضه اولیه وعوامل موثربرآن می پردازد .

روزانه صدها شرکت در دنیا با انتشار سهام برای اولین بار وارد بازار سرمایه می شوند وبا این کار قصد دارند که سرمایه مورد نیاز برای ادامه فعالیت وگسترش عملیات خود را از این طریق تاُمین نمایند به همین خاطر برای این شرکت ها مهم است که قیمت تعیین شده برای سهام آن ها نشان دهنده ی ارزش واقعی دارایی ها وفرصت های توسعه ورشد آن ها در آینده باشد . این موضوع در حالی است که مطالعات وتحقیقات انجام شده توسط بسیاری از محققان در سراسر دنیا در زمینه عرضه اولیه اوراق بهادار نشان می دهد که قیمت تعیین شده برای سهام واوراق بهادار شرکت ها در اولین عرضه آن در بازار دارای مطلوبیت لازم نبوده وباعث می شود که سرمایه گذاران بتوانند با خرید سهام این شرکت ها در کوتاه مدت سود خود را افزایش داده واز بازده غیر عادی بهره مند شوند . مشخص است که این موضوع جدا از مخدوش کردن عملکرد بازار ومفهوم کارایی آن ، دارای ضرروزیان زیادی برای شرکت های منتشر کننده سهام خواهد بود همچنین نتایج تحقیقات نشان می دهد که با افزایش بازده حاصل از خرید و فروش سهام شرکت تازه وارد در کوتاه مدت ، بازده بلند مدت اینگونه شرکت ها کمتر از بازده بلند مدت بازار خواهد گردید به همین دلیل باتوجه به نتایج تحقیقات انجام شده در سراسر دنیا بیان می شود که بازده کوتاه مدت حاصل از خرید سهام شرکت های تازه وارد بیشتر از بازده کوتاه مدت معمول بازار وبازده بلند مدت آن کمتر از بازده بلند مدت بازار طی دوره مشا به می باشد .

1-2بیان مساله وموضوع تحقیق

بورس اوراق بهادار، مرکز جمع آوری پس اندازها و نقدینگی بخش خصوصی به منظور تأمین مالی پروژه های سرمایه گذاری بلندمدت است و از سوی دیگر، مرجع رسمی و مطمئنی است که دارندگان پس اندازهای راکد، می توانند محل نسبتاً مناسب و ایمن سرمایه گذاری را جستجو کرده و وجوه مازاد خود را برای سرمایه گذاری در شرکت ها به کار انداخته و یا با خرید اوراق قرضه دولت ها و شرکت های معتبر، از سود معینی برخوردار شوند.

در این میان، کمبود و یا فقدان ساز و کارهای لازمه بورس هنوز یکی از عوامل اساسی بازدارنده رشد و شکوفائی بورس است که یکی از مهمترین این موارد موضوع قیمت گذاری اولیه سهام شرکت هائی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران می باشد. شرکت هائی که سهامشان برای اولین بار در بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار می گیرد، از آنجائی که پیش بینی واکنش بازار به سهام آنها بسیار مشکل است، قیمت گذاری سهامشان کار بسیار دشواری می باشد قیمت گذاری ، عبارت است از ...

تعداد صفحات : 164

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

بررسی انواع حسگرها و فشارسنج های پیزوالکتریک

فهرست مطالب

عنوان    صفحه

فصل 1-            فشار سنج چیست []      1

1-1-    فشار سنج چیست؟        1

1-2-    سنسور فشار      1

1-3-    انواع اندازه گیری فشار    3

1-3-1-            •  سنسور فشار مطلق     3

1-3-2-            • سنسور فشار گیج Gauge      3

1-3-3-            • سنسور فشار خلا        3

1-3-4-            • سنسور فشار تفاضلی   4

1-3-5-            • سنسور فشار مهرشده(sealed)           4

1-3-6-            • تکنولوژی حس کردن فشار      4

1-3-7-            • گیج‌های کشش پیزو رزیستور   4

1-3-8-            • خازنی            5

1-3-9-            • الکترومغناطیسی         5

1-3-10-          • پیزو الکتریک  6

1-3-11-          • نوری  6

1-3-12-          • پتانسیومتری   7

1-3-13-          • رزونانس         7

1-3-14-          • دما    7

1-3-15-          • یونیزاسیون     8

1-4-    • اندازه گیری فشار        8

1-4-1-            • اندازه گیری ارتفاع از سطح دریا            8

1-4-2-            • اندازه گیری جریان      9

1-4-3-            • اندازه گیری ارتفاع / عمق        9

1-4-4-            • آزمایش نشتی 10

فصل 2-            حسگرهای پیزو الکتریک []         11

2-1-    پیزوالکتریک چیست؟     11

2-2-    وسایل اندازه گیری فشار  24

2-3-    فشار سنجهای هیدرواستاتیکی :   25

2-4-    فشار سنجهای پیستونی:  26

2-5-    فشار سنجهای ستون مایع :         26

2-6-    فشار سنجهای آنرویدی( فشار سنجهای مکانیکی):  28

2-7-    فشارسنجهای بوردون      29

2-8-    فشارسنجهای دیافراگمی  32

2-9-    فشار سنج الکترونیکی :   33

2-10-  فشار سنج هدایت حرارتی           34

2-11-  فشارسنج یونیزاسیون      36

فهرست مراجع   51

پیزوالکتریک باری است که در مواد جامد مشخصی به علت فشار مکانیکی انباشته می‌شود (مخصوصاً در کریستال‌ها، بعضی سرامیک‌ها و اجسام زیستی مانند استخوان، DNA و پروتئین‌های مختلف) . لغت پیزوالکتریک یعنی الکتریسیته‌ی ناشی از فشار که از لغت یونانی به معنای فشردن گرفته شده و الکتریک نماد عنبر است .( یک منبع قدیمی جریان الکتریکی)

اثر پیزوالکتریک از ارتباط خطی بین حالت مکانیکی و الکتریکی در مواد بلورین و شفاف بدون تقارن مرکزی درک می‌شود.

اثر پیزوالکتریک یک فرآیند قابل برگشت است؛ موادی که به طور مستقیم اثر پیزوالکتریک(تولید داخلی بار الکتریکی به دلیل اعمال نیروی مکانیکی) را انباشته می‌کنند اثر پیزوالکتریک معکوس(تولید داخلی نیروی الکتریکی در اثر اعمال میدان الکتریکی) را نیز انباشته می‌کنند.

به عنوان مثال سرامیک‌های PZT O۳ ۰≤x≤۱) اگر به اندازه ۰.۱ درصد از ابعادشان تغییر شکل دهند نیروی پیزوالکتریک قابل اندازه‌گیری تولید خواهند کرد. برعکس اگر میدان الکتریکی به آن‌ها اعمال شود به اندازه ۰.۱ درصد از ابعادشان تغییر شکل خواهند داد. پیزوالکتریک استفاده‌های مفیدی دارد از جمله تولید و ردیابی صوت، تولید ولتاژهای بالا، تولید فرکانس الترونیکی، میکروبالانس‌ها (ترازوهای بسیار دقیق) و متمرکز کردن اشعه‌های نور در مقیاس بسیار بزرگ. این پدیده همچنین بنیانی برای بسیاری از تکنیک‌های علمی و سودمند در مقیاس اتمی است؛ بررسی میکروسکوپی مثل STM، AFM، MTA  انجام شد. SNOM همچنین استفاده‌های روزمره به عنوان منبع احتراق برای سیگار

اثر پیروالکتریک (تولید پتانسیل الکتریکی در پاسخ به دما) در اواسط قرن هجدهم توسط Carl مطالعه شد و با الهام از این موضوع ادعا کردند بین فشار مکانیکی و بار الکتریکی رابطه‌ای وجود دارد گرچه آزمایش های آن‌ها نتیجه‌ی قاطعی نداد.

اولین اثبات تجربی اثر پیزوالکتریک در سال ۱۸۸۰ توسط برادران آن‌ها دانششان را از پیروالکتریک با درکشان از ساختار کریستالی اساسی ترکیب کردند که منجر به پیش‌بینی رفتار کریستال‌ها شد و اثبات کردند کریستال‌های خاصیت پیزوالکتریک دارند و Rochelle salt بیش‌ترین پیزوالکتریک را در خود انباشته می‌کنند. اگرچه Curies اثر پیزوالکتریک معکوس را پیش‌بینی نکرد، اثر معکوس با روابط ریاضی توسط Gabriel Lippmann در سال ۱۸۸۱ از قوانین ترمودینامیک نتیجه شد. بلافاصله وجود اثر معکوس را تأیید کرد و به تحقیقات خود ادامه داد تا اثبات کامل تغییر شکل الکتریکی- الاستیکی -مکانیکی سرامیک های پیزوالکتریک را بدست آورد.

خاصیت پیزوالکتریک اثر ترکیب شده‌ی رفتار الکتریکی ماده است.

تعداد صفحات : 57

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰

مطالعه و بررسی فنی و اقتصادی میادین و چاه های هوشمند نفتی

فهرست مطالب

عنوان    صفحه

فهرست شکل‌‌ها  ‌ج

فصل 1-            چاه های نفت هوشمند   1

1-1-    حفر 7 حلقه چاه نفت هوشمند در ایران []           5

1-2-    وضعیت استفاده از تکنولوژی چاه‌ها و میدان های هوشمند در کشور []       7

1-3-    اولین چاه مصنوعی هوشمند خاورمیانه در ایران []            9

فصل 2-            فنآوری تکمیل هوشمند در چاه های نفت و گاز []            11

2-1-    مقدمه:   11

2-2-    مدیریت مجهولات           12

2-3-    این مجهولات چگونه مدیریت  می شوند؟ 13

2-4-    اقدامات و بررسی‌های ته چاهی    14

2-5-    به روز بودن مخزن          15

2-6-    تولید متعادل      16

2-7-    تنظیم جریان     16

2-8-    کنترل آب در یک چاه واقعی با نام مستعار A        18

فصل 3-            میادین نفتی هوشمند؛ انتخاب یا الزام      22

3-1-    مقدمه   22

3-2-    میادین نفتی هوشمند در یک نگاه            24

3-3-    برخی از مؤلفه های میادین نفتی هوشمند            25

3-4-    چاه هوشمند      26

3-5-    میدان نفتی هوشمند      27

3-6-    نحوه اجرای میادین نفتی هوشمند در صنعت نفت ایران     29

3-7-    مزایای میادین نفتی هوشمند       29

3-8-    موانع، چالش ها و مشکلات:         31

3-9-    جمع بندی        33

3-10-  منابع     34

فصل 4-            بررسی فنی و اقتصادی فناوری میادین هوشمند در میادین نفت و گاز         36

4-1-    مقدمه:   36

4-2-    کاربرد:   36

4-2-1-            تولید ترتیبی بهینه:        37

4-2-2-            تولید آمیخته از لایه های متوالی  38

4-2-3-            چاه چند شاخه ای هوشمند        40

4-2-4-            انتقال سیال برای جاروب کردن یا حفظ فشار        41

4-3-    مزایای اقتصادی چاه های هوشمند           44

4-3-1-            کاهش هزینه ثابت          44

4-3-2-            کاهش هزینه های عملیاتی         45

4-3-3-            افزایش شتاب تولید        45

4-3-4-            قابلیت انعطاف    47

4-3-5-            امکان تولید از لایه هایی با فشارهای مختلف          47

4-3-6-            افزایش میزان بازیافت نهایی         47

4-3-7-            کمینه سازى عدم قطعیت           48

4-4-    جمع بندی:       49

4-5-    منابع:    50

بر طبق آمارهای جهانی تقاضای منابع نفتی و گازی در دنیا به شدت در حال افزایش است، به طور یکه بر طبق پی شبین یها تقاضای روزانه نفت و گاز جهان در سال 2030 به ترتیب به 100 میلیون بشکه و 350 میلیارد فوت مکعب خواهد رسید. لذا نیاز به اکتشافات بیشتر و همچنین افزایش بازیافت مخازن کشف شده بیشتر احساس میشود و در این برهه از زمان، نقش پیدایش فناوری های نوین از اهمیت بیشتری برخوردار است.

فناوری میادین هوشمند یکی از فناوری های جدید در راستاى بهبود مدیریت مخازن می باشد.

در این بخش اشاره کوتاهی به کاربردهای این فناوری شده و ب هطور مفصل بحث اقتصادی این فناوری مورد تجزیه و تحلیل قرار  می گیرد و مقایسه هایی بین روشهای بهره برداری از چاه های معمولی و چاه های هوشمند براى تبیین این مباحث مطرح خواهیم کرد. در نهایت نشان خواهیم داد که چگونه با استفاده از این فناوری میتوان هزی  ههای مداخله در تولید  را کاهش داد و با داشتن داده ها و اطلاعات کافی از مخزن ضمن شتاب بخشیدن به روند تولید، بازیافت نهایی را به صورت صیانتی افزایش داد. بر اساس تحقیقات، تمامی چاه های هوشمند روند بازگشت سرمایه بهتری نسبت به چا ه های معمولی دارند. نهایتاً اینکه، در این وضعیت بازگشت کلی سرمایه و بازیافت نهایی  بهبود م ییابد که این موارد برای طراحی و تهیه MDP مخازن می توانند مورد توجه فراوان واقع شوند.

1-1-  کاربرد:

در این قسمت کاربرد فناوری مخازن هوشمند براى تکمیل و بهبود روشهای مختلف تولید ارائه شده است. به این منظور در ابتدای هر روش، چالشهای موجود در برخی از روش های سنتی تولید و بهره برداری شرح داده می شود و سپس نشان داده می شود که با استفاده از فناوری هوشمند، چگونه می توان بهره برداری از میادین نفتی را نسبت به روش های سنتی برداشت از مخازن هیدروکربوری بهبود بخشید. در این خصوص جزئیات چگونگی استفاده از فناوری مخازن هوشمند به منظور بهبود تولید، افزایش بازیافت نهایی و ارتقاء مدیریت مخزن ارائه می شود.

1-1-1-  تولید ترتیبی بهینه:

چاه های نفت در مقطع تولیدی خود با لایه های مختلفی در تماس هستند. چگونگی تولید از این لایه ها می تواند متفاوت باشد که نحوه برداشت آمیخته یا ترتیبی از آن ها به مسائل مدیریتی، فنی و عملیاتی بستگی دارد.

در روش های معمولی، برداشت از یک لایه تا رسیدن به محدودیت های اقتصادی انجام می پذیرد. سپس بازه های تولیدی آن لایه بسته شده و تولید از لایه بعدی آغاز می شود. اما تا زمان رسیدن به زمان بستن لایه، تولید نفت از آن به شدت کاهش یافته و از مقدار بهینه کمتر است. یک چاه هوشمند می تواند در هر لحظه با کنترل از سطح، لایه مناسب برای بهره برداری را فعال کند و بهره برداری از لایه های نامناسب را کاهش دهد. در مواردی که ظرفیت تولید از چاه با توجه به محدودیت های تولید نظیر زیاد شدن برش آب پایین آمده باشد، با بستن موقتی یک لایه و باز کردن آن در زمان های بعدی می توان ضریب برداشت نهایی را افزایش داد. این کار

با فناوری هوشمند قابل انجام است. همچنین با توجه به شکل زیر مشخص است که بازگشت سرمایه و سود، سریع تر حاصل می شود.

تعداد صفحات : 57

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰