طراحی و شبیه سازی یک آپ امپ تلسکوپی کسکود OTA با استفاده از نرم افزار Hspice در تکنولوژی 0.18 میکرومتر

به همراه گزارش کار پروژه در قالب word

بخشی از داکیومنت پروژه :

هدف از انجام این پروژه شبیه سازی مدار آپ امپ تلسکوپی کسکود ارائه شده می باشد. در این شبیه سازی هدف طراحی مدار با استفاده از تکنولوژی 0.18 میکرومتر می باشد به شرطی که کل توان مصرفی مدار از 7 میلی وات تجاوز نکند.

برای شروع طراحی بایستی جریان عبوری از هر یک از شاخه ها را محاسبه نماییم. با توجه به اینکه کل توان نباید بیش از 7 میلی وات باشد و با توجه به استفاده از منبع تغذیه 1.8 ولتی، حداکثر جریان مجاز کشیده شده از منبع برابر با 3.88 میلی آمپر خواهد بود. ما در طراحی کل جریان را برابر 3.8 میلی آمپر در نظر گرفته و لذا جریان هر یک از شاخه های مدار برابر 1.9 میلی آمپر خواهد بود.

پس از نامگذاری تمامی گره ها، نت لیست مدار را در فایل نت پد نوشته و با مقادیر دلخواه ابتدایی مدار را شبیه سازی می کنیم تا پارامترهایی نظیر ولتاژ ترشهلد ترانزیستورها را بدست آوریم. پس از آن با استفاده از تکنیک منابع ولتاژ کمکی و تنظیم ولتاژ Vds تزانزیستورها بر روی مقادیر معقول، به تنظیم جریان ترانزیستورها با تنظیم Vgs و w آنها خواهیم پرداخت. برای مثال یک منبع ولتاژ 0.9 ولتی در گره خروجی قرار می دهیم تا ولتاژ آن بر روی 0.9 (VDD/2) تنظیم شود. ولتاژ Vds تزانزیستورهای بخش پایینی را روی 0.3 و بخش بالایی را روی 0.45 تنظیم کرده و شبیه سازی را انجام می دهیم. برای اکتیو بودن ترانزیستورها بایستی مقدار Vds آنها از Vgs-Vthبیشتر باشد. برای این منظور و با معلوم بودن مقادیر Vds و Vth پارامتر Vgs را بدست آورده و با معلوم بودن ولتاژ سورس ترانزیستورها (استفاده از منابع ولتاژ کمکی) مقدار ولتاژ گیت ترانزیستور ها بدست خواهد آمد. به بیان ساده تر مقادیر DC منابع ولتاژ Vb1 تا Vb3 و نیز مقدار dc ولتاژ ورودی.

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.