پایان نامه‌ برای دریافت درجه‌ی کارشناسی ارشد «.M.A»رشته تحصیلی: مدیریت اجرایی گرایش : بازاریابی

توجه : فرمت این پایان نامه ورد و قابل ویرایش است

چکیده

تأثیر فناوری ارتباطات و اطلاعات در حوزه تجارت و بازرگانی موجب تغییرات ساختاری در اقتصاد جهانی و به وجود آمدن پدیده ای به نام تجارت الکترونیک گردید. فرآیندی که کلیه محصولات از طریق شبکه های ارتباطی رایانه ای، مخابراتی و یا هر دو خرید و فروش می شود با توسعه سیستم های الکترونیکی فاصله جغرافیایی معنای خود را از دست داده و منجر به افزایش رقابت بین شرکت ها و مؤسسات از جمله بانک ها گردیده است. با توجه به گرایش استفاده ازخدمات بانکداری الکترونیکی به دلیل ویژگی­ های منحصربه فرد آنوحضوربانک، جهت نقل وانتقال منابع مالی،بانکداری الکترونیک رابه عنوان بخش تفکیک ناپذیرتجارت الکترونیکودارای نقش اساسی دراجرای آن نموده استوازطرف دیگر تحقیق اتجام شده نشان می­دهد که رضایت مشتری بر روی حفظ مشتری انو در نتیجه برسودآوری و موفقیت سازمان­ها درعرصه رقابت تأثیرگذاراست. لذا در این تحقیق کاربردی – توصیفی تلاش شده است با بهره­گیری از نظرات مشتریان خدمات الکترونیکی بانک رفاه شهرستان بوشهر شاخص­های مناسب از میان فهرست نسبتاً جامع استخراج شده از ادبیات مرتبط موجود، انتخاب گردد. در ارزیابی و رتبه­بندی شاخص­های هشتگانه از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله مراتبی گروهی فازی استفاده شده است. تحلیل داده­ها نشان می­دهد که شاخص­های امنیت، صحت و دقت، و به موقع بودن اطلاعات مؤثر، از اهمیت بیشتری در رضایتمندی مشتریان برخوردارند.

فهرست 

عنوان                                                                                                            صفحه

چکیده ----------------------------------------------------------   1

فصل اول کلیات تحقیق ----------------------------------------------       2

1-1مقدمه --------------------------------------------------------      3

1-2بیان مساله تحقیق -------------------------------------------------    4

1-3 ضرورت واهمیت تحقیق -------------------------------------------      6

1-4 هدفهای اصلی پژوهش --------------------------------------------       8

1-5- پرسشهای پژوهش -----------------------------------------------    8

1-6 روش تجزیه وتحلیل داده ها -----------------------------------------      8

1-7 شیوه گرد اوری داده ها ---------------------------------------------    10

1-8 قلمرو پژوهش --------------------------------------------------     10

1-9- روش نمونه گیری ----------------------------------------------     10

1-10 موانع ومحدودیت های تحقیق ---------------------------------------   11

1-11 تعریف واژگان واصطلاحات تخصصی ---------------------------------   11

1-12 مراحل پژوهش -------------------------------------------------- 12

فصل دوم ادبیات تحقیق ----------------------------------------------     13

2-1مقدمه ---------------------------------------------------------   14

2-2-فرایند تصمیم گیری وانتخاب مشتری -----------------------------------   15

2-2-1شناخت نیازمشتری ----------------------------------------------   16

2-2-2جستجوی اطلاعات ---------------------------------------------- 16

2-2-3 ارزیابی مشتری از خدمت دهندگان ----------------------------------   16

2-2-4 تصمیم خرید کالا یا خدمت ---------------------------------------- 16

2-2-5 ارزیابی پس ازخرید --------------------------------------------- 17

2-3 ارزش مشتری ---------------------------------------------------- 18

2-3-1تعریف ارزش مشتری --------------------------------------------- 18

2- 3-2 ارزش از نگاه مشتری -------------------------------------------- 18

2-3-3 مدیریت ارزش مشتری -------------------------------------------- 19

2-4- رضایت مشتری -------------------------------------------------- 19

2-5 مفهوم بانکداری الکترونیک -----------------------------------------   19

2-6 تعریف رضایت الکترونیک ------------------------------------------ 20

2-7- مروری بر کاربرد نظریه فازی ---------------------------------------- 20

2-7-1 تاریخچه منطق فازی ---------------------------------------------- 21

2-7-2 مفهوم منطق فازی ----------------------------------------------- 22

2-7-3 مجموعه های فازی ---------------------------------------------- 23

2-7-3-1 تابع عضویت ------------------------------------------------- 24

2-7-4 سیستم های فازی -------------------------------------------------25

2-7-5 متغیر کلامی ----------------------------------------------------25

2-7-6 اعدادفازی مثلثی ------------------------------------------------ 25

2-8 فرایند تحلیل سلسله مراتبی ------------------------------------------- 26

2-8-1 گامهای رویکرد فرایند تحلیل سلسله مراتبی تصمیم ------------------------- 27

2-8-2 تصمیم گیری گروهی --------------------------------------------- 28

2-9 مبانی نظری ----------------------------------------------------- 28

2-9-1 اهمیت رضایت مشتری ومفهوم ان درفضای الکترونیک ---------------------- 30

2-10 پیشینه تحقیق ----------------------------------------------------- 29

2-10-1 مروری برادبیات داخلی -------------------------------------------   30

2-10-2 مروری برادبیات خارجی ------------------------------------------- 33

فصل سوم روش شناسی تحقیق ----------------------------------------------37

3-1- مقدمه ----------------------------------------------------------- 38

3-2 روش تحقیق ------------------------------------------------------- 38

3-3 جامعه اماری ------------------------------------------------------ 38

3-4- نمونه اماری ------------------------------------------------------- 39

3-5- روش گرد اوری اطلاعات --------------------------------------------- 39

3-6- تعیین روایی (اعتبار)پرسشنامه ------------------------------------------ 39

3-7- پایایی (اعتماد پذیری )پرسشنامه ---------------------------------------- 39

3-8 - مراحل انجام پژوهش ----------------------------------------------- 40

3-9 -تشریح مراحل انجام پژوهش -------------------------------------------41

3-9-1 شناسایی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان از خدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه --- 41

3-9-2 تشکیل درخت سلسله مراتبی ------------------------------------------ 41

3-9-3 تعریف اعداد فازی مثلثی --------------------------------------------- 42

3-9-4 انجام مقایسات زوجی ----------------------------------------------   44

3-9-5 تشکیل ماتریس قضاوت ---------------------------------------------- 44

3-9-6-محاسبه اوزان اولیه از طریق ماتریس قضاوت ------------------------------- 45

3-9-7 گامهای روش تجزیه وتحلیل گسترش چانگ ------------------------------- 45

3-10 خلاصه ای از مراحل تحقیق سلسله مراتبی فازی ------------------------------47

فصل چهارم تجزیه وتحلیل داده ها --------------------------------------------48

4 -1 مقدمه -----------------------------------------------------------49

4-2 اشاره به خلاصه یافته های تحقیق -----------------------------------------49

4-3 یافته های بستر شناسی تحقیق -------------------------------------------49

4-4- یافته های اصلی پژوهش ---------------------------------------------50

4-4-1 سنجش پایایی --------------------------------------------------- 50

4-4-2 سنجش روایی --------------------------------------------------- 50

4-4-3 پایگاه داده عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان ازخدمات الکترونیکی شعب بانک رفاه --50

4-4-4 ترسیم درخت سلسله مراتبی -----------------------------------------51

4-4-5 ایجاد ماتریس مقایسات زوجی ---------------------------------------51

4-4-6 تشکیل ماتریس قضاوت --------------------------------------------52

4-4-7 محاسبه اوزان فازی اولیه با استفاده از رویکرد فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی ------53

4-4-8 محاسبه اولویت عوامل ---------------------------------------------55

4-4-9 ترسیم مدل عملیاتی ------------------------------------------------55

4-4-10 ترسیم نمودارراداری برای عوامل ------------------------------------- 56

فصل پنجم نتیجه گیری وپیشنهادها ----------------------------------------- 57

5-1- مقدمه ---------------------------------------------------------- 58

5-2 -پاسخگویی به سوالهای تحقیق -----------------------------------------   58

5-3- موانع ومحدودیتهای تحقیق -------------------------------------------  61

5-4 بحث ونتیجه گیری -------------------------------------------------- 62

پیشنهادهای پژوهشی ----------------------------------------------------- 63

منابع ---------------------------------------------------------------- 65

پیوست -------------------------------------------------------------    70

چکیده انگلیسی -------------------------------------------------------- 78

عنوان انگلیسی --------------------------------------------------------   79

توجه : فرمت این پایان نامه ورد و قابل ویرایش است

برای دانلود کلیک کنید