دانلود گزارش تخصصی آموزگار سوم ابتدایی با موضوع درمان اختلال در یادگیری مفهوم ضرب با روش های مناسب  فرمت فایل : ورد word و قابل ویرایش تعداد صفحات: 14 صفحه

مقدمه
ریاضی یکی از بزرگترین میراث بشریت می باشد. ایجاد و ابداع آن از نظمی فکری همانند ادبیات و موسیقی که از افتخارات بشر است، پیروی می کند امروزه هریک از گرایش های علوم را موردتوجه قراردهیم، به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم. کمترین تأثیر ریاضی ، ایجاد نظم در افراد است. ریاضی، احتیاج به یادگیری مفاهیم ابتدایی و اساسی دارد . امروزه اگر علمی را نتوان به زبان ریاضی بیان کرد،علم نخواهدبود. یادگیری مطلوب ریاضی به عنوان یکی از مبانی سواد، حق دانش آموزان است. بنابراین، با بهره مندی از امکانات و بهره گیری از روشهای مناسب آموزش و یادگیری توسط معلمان، باید دانش آموزان را از ارزش و اهمیت این درس آگاه نمود .
 
توضیح کلی پیرامون مساله: 
 
ریاضی یکی از بزرگترین میراث بشریت می باشد. ایجاد و ابداع آن از نظمی فکری همانند ادبیات و موسیقی که از افتخارات بشر است، پیروی می کند امروزه هریک از گرایش های علوم را موردتوجه قراردهیم، به طور مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر و دخالت ریاضی را می بینیم. کمترین تأثیر ریاضی ، ایجاد نظم در افراد است.
 
 
 
یکی از دانش آموزان پایه سوم دبستان ……………………….. که درسال تحصیلی 1394-1395 مسئولیت آموزش
 
آنان را برعهده دارم، دانش آموزی است به نام م.ق. این دانش آموز در غالب دروس پیشرفت خوبی داشت. اما از وضعیت تحصیلی او در درس ریاضی(خصوصا مفهوم ضرب) راضی کننده نبود و از عدم یادگیری مفهوم ضرب توسط وی ناراضی بودم. بنابراین، تصمیم گرفتم که موانع پیش روی او را از میان بردارم که این موضوع، محور اصلی پژوهش حاضر است .
 
انگیزه تحقیق :
 
اینجانب معلم پایه سوم دبستان هستم. درطول چندسال تدریس ریاضی همواره تالش کرده ام
 
ازروش های ابتکاری و مناسب در بهبود یادگیری دانش آموزان بکوشم و ازوسایل کمک آموزشی برای تدریس
 
ملموس و عینی استفاده کنم. زیرا معتقدم در کنار کاربرد روش های موثر و فعال تدریس، بکاربردن فناوری و
 
رسانه های آموزشی باعث تقویت انگیزه که عامل مهم یادگیری است؛ می باشد. همچنین با انتخاب و به کاربردن
 
تدابیر موردنیاز، تالش برای آموختن را در دانش آموزان توسعه بخشیده و موجب می شوم که خود دانش آموزان
 
فرایند یادگیری را ارزشمندتلقی کرده و درآن مشارکت کنند. آنان با پی بردن به فرایندهای تفکرمی توانند به ارزش ذاتی وانگیزه طبیعی خود نسبت به یادگیری پی ببرند.
 
ازسویی نیز، یکی از مشکلات در مقطع ابتدایی عدم ایجاد رابطه عاطفی بین دانش آموز و معلم است، هرچه رابطه قوی ترباشد انگیزه بالاتری برای یادگیری خواهند داشت. بنابراین همواره کوشش کرده ام، با استفاده از روش و رسانه و ارتباط منطقی با دانش آموزان برمبنای تفاوت های فردی، نسبت به حذف موانع آموزش و یادگیری راه را برای دانش آموزان هموار نمایم. تحقیق حاضر نشان دهنده یکی از این اقدام ها و تالش ها می باشد .
 
مقدمه 3
 
توضیح کلی پیرامون مساله: 3
 
تشخیص مساله: 4
 
انگیزه تحقیق: 4
 
اهداف گزارش : 5
 
اهداف جزئی : 5
 
مقایسه با شاخص : 6
 
بیان مسئله 6
 
اهمیت و ضرورت تحقیق: .. 6
 
ارزیابی از وضع موجود 7
 
جمع آوری اطلاعات 7
انتخاب راه حل 9
 
اعتباربخشی و اجرای راه حل 1
 
نتیجه گیری و نقاط قوت طرح 12
پیشنهادها 13
 
منابع:14
 
 

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.


توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.