یکی از مباحث اخیر که دانشجویان در داخل کشور به آن اهمیت می‌دهند مدلهای تصمیم گیری چند معیاره (MCDM) است. در این گونه تصمیم گیریها چندین شاخص یا هدف که گاه با هم متضاد هستند در نظر گرفته می شوند. در زمینه مسایلل سازمانی، در انتخاب استراتژی یک سازمان معیارهایی از قبیل درآمد سازمان در طی یک دوره، قیمت سهام سازمان،، سهم بازاری، تصویر سازمان در جامعه و ... اگر در تصمیم گیری با معیارهای چندگانه MCDM منظور از معیار شاخص باشدد آنرا به نام تصمیم گیری با شاخص های چندگانه یا MADM می‌شناسند و اگر منظور از معیارهای چندگانه هدف باشد آن راا به نام تصمیم گیری با اهداف چندگانه MODM گویند.