پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.

چکیده پایان نامه :

برنامه ریزی راهبردی روشی است که درسالهای اخیر وارد مبحث گردشگری شده است و توانسته توجهات زیادی رابه خودجلب کند وبه طور و سیع به عنوان یک روش مناسب در برنامه ریزی ها مورد استفاده قرارگیرد و دلیل کاربرد وسیع آن نیزخاصیت انعطاف پذیری آن است که توانایی پاسخگویی به شرایط متغییردرونی وبیرونی سازمان رادارد و در هر زمان می توان تغییراتی را دراهداف سازمان ایجاد کرد بخصوص درگردشگری که به طور مستقیم تحت تاثیر تغییرات درونی و بیرونی بیشماری قرارمیگیرد و هر رخدادی در هر زمینه ای که باشد از جمله سیاسی،اجتماعی،فرهنگی و مخصوصااقتصادی درجه اول تاثیرات خود رابرفعالیت های گردشگری آن کشوربرجای میگذاردکه ممکن است درجهت توسعه یاافول این فعالیت باشد.

در این پایان نامه سعی شده است به گردشگری به عنوان عاملی موثر برای توسعه استان گلستان پرداخته شود .چرا که گلستان دارای قابلیت های بی نظیری در حیطه گردشگری می باشدکه می تواند این توانایی را در جهت رفع مشکلات خود استفاده نماید واین استان از اقتصاد تک محصولی که عمدتا متکی به کشاورزی است ، خارج کرده و بهانه ایی باشد برای توسعه بخش هایی نظیر زیرساخت ها،حمل ونقل،اقامت، تفریحات وسرگرمی واز مزایای آن درجهت رفاه حال ساکنین استفاده کند. تحقیق حاضر که به صورت تحلیلی – پیمایشی صورت گرفته است با بهره گیری از برنامه ریزی راهبردی وتکنیک سوات وهمچنین برنامه ریزی راهبردی کمی ،بهترین استراتژی را درجهت توسعه گردشگری منطقه ارائه نموده است. در این راستا با استفاده از پرسشنامه ایی که بین کارشناسان گردشگری در استان توزیع شده است، 30 عامل به عنوان عوامل داخلی)قوت ، ضعف( و 30 عامل به عنوان عوامل خارجی ) فرصت ، تهدید( شناسایی شده اند که پس از بررسی های به عمل آمده ، راهبرد محافظه کارانه   بهترین  راهبرد برای توسعه گردشگری معرفی شده است.

فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.