اقدام پژوهی چگونه توانستم به کمک تکنیک های خلاقیت, وضعیت درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی را بهبود بخشم - مخصوص مقطع راهنمایی - فایل بصورت ورد (word ) و قابل ویرایش - تعداد صفحات سی و یک صفحه
چکیده :
هدف این پژوهش بهبود وضعیت یادگیری درس ادبیات دانش آموزان سوم راهنمایی به روش تلفیق تکنیک های خلاقیت با روش های تدریس است .روش تحقیق از نوع اقدام پژوهی بوده و گروه نمونه شامل ۲۱ دانش آموز سال سوم راهنمایی است . در این اقدام پژوهی تکنیک های خلاقیت (از جمله یورش فکری, تکنیک دلفی , تکنیک خلاقیت طرح شبکه ای مغز و تکنیک شوخی ) , را با روش های تدریس (از جمله روش تدریس مباحثه و مناظره ,روش تدریس فراگیری مشترک , روش تدریس تشکیل تیم های کلاسی و تدریس از طریق پرسش موثر ) ,تلفیق کرده و نهایتا منجر به یادگیری اثر بخش درس ادبیات دانش آموزان سال سوم راهنمایی شد . بدین ترتیب با درک کامل مطلب و دریافت نمره های بالا ,توسط دانش آموزا ن علاقه آنها به یادگیری و فعال بودن در کلاس افزایش یافته و منجر به افزایش اعتماد به نفس و انگیزه یادگیری آنها شد. همچنین مشارکت در فعالیت های گروهی و تعامل با گروه نیز در آنها تقویت یافت .
فهرست مطالب
چکیده :
مقدمه
بررسی وضع موجود:
بیان مسئله
جمع آوری اطلاعات (شواهد ۱)
پیشینه تحقیق:
تدریس :
مفهوم خلاقیت :
فرایند خلاقیت :
آموزش پرورش و خلاقیت :
دلایل افت تحصیلی از نظر روانشناسان و اندیشمندان
تجزیه و تحلیل اطلاعات شواهد ۱:
تقاضاها:
پس از جمع بندی اطلاعات و داده ها متوجه تقاضاهای زیر شدم :
انتخاب راه حل های جدید موقتی (راه حل های پیشنهادی):
اجرای روش پیشنهادی و نظارت برآن :
برخوردهای عملی با شیوه های رفتاری دانش آموزان:
شیوه برخورد با دانش آموزانی که به درس گوش نمی دادند :
شیوه برخورد با دانش آموزانی که تمایل به مشارکت در کلاس نداشتند :
شیوه برخورد با دانش آموزانی که با هم صحبت می کردند و مزاحم دیگران میشدند :
شیوه برخورد با دانش آموزانی که در کلاس حظور ذهن نداشتند :
مشخص کردن قواعد حاکم برکلاس :
گرد آوری اطلاعات (شواهد ۲)
نتیجه گیری :
منابع :
فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.
توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.