اقدام پژوهی چگونه اضطراب دانش آموزپایه سوم راهنمایی را در ساعت ریاضی کاهش دادم - مخصوص مقطع راهنمایی - فایل بصورت ورد (word) و قابل ویرایش - تعداد صفحات بیست و سه صفحه
چکیده:
پژوهش نشان داده است که عامل بسیاری از موارد اضطراب در دانش آموزان در جو عمومی مدرسه و کلاس درس است که با اصلاح روش تدریس ، در ارزیابی و ارزشیابی قابل تضعیف می باشد.
و اما پژوهش حاضر در مورد فاطمه دانش آموز پایه سوم راهنمایی است که دچار اضطراب در کلاس و به خصوص در درس ریاضی است که پس ازبرخورد با این مسئله به جمع آوری اطلاعات از منابع گوناگون و استفاده از تجربیات افراد متخصص پرداخته و بعد آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس با ارائه راه حل هایی به بهبود و کاهش اضطراب او پرداختم.
فهرست مطالب
چکیده:
کلید واژه :
مقدمه:
توصیف وضیعت و بیان مساله:
تعریف کلید واژه ها:
اضطراب چیست؟
نگرانی چیست؟
جمع آوری اطلاعات شواهد 1 :
مشاهده ی رفتار دانش آموز در کلاس درس:
مصاحبه با دوستان:
مصاحبه با دیگر معلمان فاطمه:
مصاحبه با والدین فاطمه:
مصاحبه با خود فاطمه:
مطالعات تحقیقات گذشته :
اضطراب ریاضی چیست ؟
چگونه اضطراب ریاضی دانش آموزان افزایش می یابد ؟
تجزیه تحلیل و تفسیر داده ها :
الف) عوامل محیطی
1- فشارهای والدین :
2- شیوه آموزش دبیر :
3- محتوی کتاب های ریاضی :
4- تجارب منفی :
ب) شیوه های اشتباه آموزش ریاضی
پ) عوامل فردی
انتخاب راه جدید موقتی :
اجرای راه حل و نظارت بر آن :
گردآوری اطلاعات ( شواهد2 )
ارزشیابی تأثیر اقدام جدید و تعیین اعتبار آن :
پیشنهادات
منابع :
فرمت فایل : word ( قابل ویرایش ) میباشد.
توجه : این فایل با بهترین کیفیت قابل پرینت میباشد.